شمانیوز
شما نیوز

اتمام فاز ۳ بندر شهید رجایی تا ۳ سال آینده

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اسناد مناقصه طرح توسعه فاز سوم بند شهید رجایی با ۸۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نهایی شده است.

اتمام فاز ۳ بندر شهید رجایی تا ۳ سال آینده

به گزارش شما نیوز ، به نقل از صدا و سیما دوره آموزشی طراحی بنادر ( port planinng ) در چارچوب اجرای تفاهمنامه سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به منظور ارتقای سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های شغلی فعالان حوزه مهندسی بنادر از امروز تا ۲۴ آبان در محل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

محمدرضا الله‌یار در مراسم آغاز این دوره آموزشی اظهار کرد: با برگزاری مناقصه عمومی چند شرکت ایرانی در این مناقصه شرکت کردند که پیشنهادهای آنها اکنون در حال ارزیابی در کمیته مربوطه در سازمان بنادر و دریانوردی است و تا ۳ ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌ شود.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۸۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می‌شود، گفت: در ۳۶ ماه این فاز آماده بهره برداری خواهد شد و ۱۴۰۰ متر اسکله نیز در این فاز ساخته می‌شود، طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی با همکاری شرکت‌های ایرانی اجرایی می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند از توانمندی‌ها و دانش فنی شرکت‌های خارجی نیز در این فاز استفاده کنند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ایران کشوری ساحلی است و ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل دارد و با توجه به مزیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی و دسترسی به آب‌های آزاد، ضروری است که کاربری سواحل و بنادر براساس طرح مدیریت یکپارچه سواحل، از نظر اقتصادی، گردشگری، منابع دریایی و دیگر پتانسیل‌ها، توسعه یابد.

وی گفت: بنادر می‌توانند به عنوان مبادی ورودی و خروجی و محلی برای تبادل کالا و رشد اقتصادی کشورها محسوب شوند، ما نیز به عنوان کشوری دریایی، باید تلاش کنیم سهم خود را از تجارت منطقه افزایش دهیم که دراین راستا رشد و توسعه بنادر مهم است.

الله‌یار اظهار داشت: با توجه به آنکه موضوع هایی مانند طراحی بنادر ، مدام در دنیا در حال بروزرسانی است تلاش کردیم با تعیین کاربری‌های هر بندر، با طراحی دقیق این کاربری‌ها را ارتقا دهیم.

معاون مهندسی توسعه و مدیریت بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید بنادری نقطه‌یابی شوند که از نظر موضوع های دریایی و توان اکولوژیک مورد تأیید باشند.

وی تأکید کرد: تلاش کردیم با همکاری هلند و توافق با انجمن پیانک (انجمن زیرساخت‌های دریایی دنیا که ما تنها کشور خاورمیانه عضو این انجمن هستیم)، در چارچوب طراحی بنادر جدید و بهینه‌سازی بنادر موجود، از حضور یکی از استادان برجسته دانشگاه دلف که در طراحی بندری تخصص قابل ملاحظه‌ای دارد، استفاده کنیم.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: اگر طراحی بنادر با دقت انجام شود، در هزینه‌های آتی آن بندر مؤثر خواهد بود و با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را از بندر خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در نخستین دوره آن ۳۵ متخصص جوان ایرانی از بین ۱۰۰ نفر انتخاب شدند تا با حضور اساتید برجسته داخلی وخارجی این متخصصان ایرانی با طی دوره‌های مورد نیاز در دانشگاه امیرکبیر برای طراحی و ساخت بنادر تربیت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی