شمانیوز
شما نیوز

سود سهام عدالت کی واریز می شود ؟

سود سهام عدالت بالاخره واریز می شود یا خیر ؟

سود سهام عدالت کی واریز می شود ؟

به گزارش شمانیوز : سود سهام عدالت سوال بسیاری از مردم است . سود سهام عدالت سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است . در ادامه به بررسی زمان واریز مرحله دوم سهام عدالت را می خوانید .... 

 

 

 

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت کی انجام می‌شود؟

یک مقام مسئول گفت: زمان مشخصی را نمی‌توانیم برای واریز مرحله دوم سهام عدالت بیان کنیم.

حسین قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی، در رابطه با چرایی واریز نشدن سود مرحله اول سهام عدالت به حساب بعضی از سهامداران اظهار کرد: برخی از سهامداران به دو دلیل نتوانسته‌اند، سود مرحله اول را دریافت کنند که در مرحله نخست می‌توان به نواقص اطلاعاتی بعضی از اشخاص در سامانه سهام عدالت اشاره کرد.

او افزود: در گام بعدی هم مشکلاتی که در حساب‌ های بانکی برخی از سهامداران به وجود آمده بود، سبب واریز نشدن سود مرحله اول سهام عدالت این افراد شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد سهامدارانی که اسامی آنان در اختیار بانک‌ها به منظور واریز سود سهام عدالت قرار گرفته، نزدیک به ۴۴ میلیون نفر بوده است که در بانک‌ها به دلیل کنترل‌هایی که صورت گرفته بعضی از آنها نتوانستند سودی را دریافت کنند.

قشمی ادامه داد: همچنین از تاریخ ۲۸ فروردین ۹۹ که پرداخت‌ها صورت گرفت تا روز ۷ فروردین ۱۴۰۰ که سپرده گذاری کار خود در سال جدید، آغاز کرد؛ به مرور شاهد اعلام حساب‌هایی بودیم که مبالغ واریز شده آن بازگردانده می‌شدند.

او ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته از بانک مرکزی متوجه شدیم که این امر دلایل مختلفی اعم از راکد بودن حساب، مسدود بودن، نا معتبر بودن حساب به سبب سپرده گذاری بلند مدت سهامدار و سایر موارد داشته است.

قشمی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از بانک‌ها در پرداخت وام سهام عدالت، مبلغ کمتری را از میزان در نظر گرفته شده پرداخت می‌کنند؟ اظهار کرد: دریافت تسهیلات وام بنا به روزی که شخص اقدام می‌کند متفاوت است، همچنین اشخاص بنا به پرتفویی که دارند یعنی ۴۵۲، ۴۹۲ یا ۵۳۲ هزار تومانی ممکن است در دریافت وام سهام عدالت با تفاوت قیمتی یک تا دو میلیون مواجه شوند که البته این مسئله یک امر طبیعی است.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به این سوال که واریز مرحله سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان صورت می‌گیرد یا خیر؟ تصریح کرد: زمان مشخصی را نمی‌توانیم برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت بیان کنیم به سبب آنکه فعلا یک سوم شرکت‌های زیر مجموعه سهام عدالت صورت‌های مالی خود را در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار دادند، اگر هشتاد یا نود درصد آن‌ها اقدام به امر مذکور کنند به طور قطع واحد مالی به ما اعلام آمادگی می‌کند که ظرف دو یا سه روز آینده سود را به سهامداران خواهیم داد.

قشمی در پایان گفت: اشخاصی که سود مرحله اول را دریافت نکردند در صورت تکمیل اطلاعات و رفع مشکلات سود مرحله دو مرحله به صورت یکجا به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

گفتنی است که مبلغی که قرار است در مرحله دوم به حساب سهامداران واریز می‌شود، تغییری نخواهد کرد و همانند مرحله اول خواهد بود.

 

* اخبار حوزه بورس را در صفحه  بورس شمانیوز دنبال کنید ..... 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied