شمانیوز
شما نیوز

آیت‌الله فاضل لنکرانی:

در دریافت مالیات به سراغ پردرآمدها بروید

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه در دریافت مالیات باید به سراغ افراد با درآمد بالا رفت، گفت: امروز افرادی درآمدهای هنگفت دارند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند که باید این اشخاص شناسایی و از آنان مالیات دریافت شود.

در دریافت مالیات به سراغ پردرآمدها بروید

به گزارش شمانیوز و به نقل از  رسانه مالیاتی ایران، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه و با اشاره ضرورت آگاه سازی عمومی از اهمیت پرداخت مالیات در اداره کشور اظهار داشت: بسیاری فکر می‌کنند مالیات پول زور است در حالیکه، مالیات مانند سایر وجوه شرعی همچون خمس و زکات، برای اداره کشور ضروری است و حتی مالیات یک نوع فریضه محسوب می شود.

ایشان با بیان اینکه برخی متدینین فکر می‌کنند به دلیل پرداخت وجوهات شرعی دیگر نیازی به پرداخت مالیات نیست، ابراز کردند: باید رسانه‌ها در کنار دولت و حوزه‌ها جایگاه مالیات را در کشور تبیین کنند که در این زمینه نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تأکید بر اینکه حوزه‌ها باید سهم خود در ترویج مالیات را انجام دهند، عنوان کرد: حدود 20 سال پیش برخی از مراجع نامه‌ای به رهبر انقلاب درباره مفاسد و مشکلات اقتصادی نوشتند که ایشان در جواب، اصلی ترین راهکار اداره و سامان کشور را مالیات دانستند و اینکه باید فرهنگ مالیات برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به نقش مالیات در اداره کشورها در دنیا خاطرنشان کرد: جایگاه مالیات در نظام کشورداری روشن است و باید در دانشگاه‌ها نیز واحد درسی مربوط به مالیات وجود داشته باشد و شهروندان باید بدانند همانند پرداخت قبوض آب، برق و گاز باید مالیات نیز پرداخت کنند.

ایشان یادآور شدند: باید پرداخت مالیات به یک باور و اعتقاد برای شهروندان تبدیل شود و مردم بدانند پرداخت مالیات خدمت به مردم است و هیچ دولتی بدون مالیات قوام پیدا نکرده و باقی نمی ماند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات در مجموعه‌های مختلف و رسانه‌ها افزود: صدا و سیما باید به شکل موثری وارد این عرصه شود و مردم را از مزایا و آثار پرداخت مالیات آگاه سازد.

ایشان افزودند: مردم باید با مالیات و جنبه ها و انواع مختلف آن آشنا شوند و بنده به‌عنوان یک طلبه، عدم پرداخت مالیات در نظام اسلامی را مشروع نمی‌دانم و نپرداختن مالیات، نه تنها زرنگی نیست; بلکه مدیون کردن خود به تمام آحاد جامعه است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: اقساط و تسهیلاتی برای اقشار کم‌درآمد جامعه در دریافت مالیات در نظر گرفته شود و به آن‌ها تخفیف دهید که این خدمت به آن‌ها و جامعه است ولی از اقشار پردرآمد حتما باید مالیات اخذ شود.

ایشان با بیان اینکه باید هزینه‌ها و مصارف مالیات شفاف شود، یادآور شد: امروز مالیات در همه دنیا پرداخت می‌شود و مردم می‌گویند شفافیت مالی در همه سطوح مملکت وجود دارد که باید در این زمینه شفاف‌سازی شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied