شمانیوز
شما نیوز

فرابورس ایران از دهمین عرضه اولیه خود از آغاز امسال رونمایی کرد

کشف قیمت 23 هزار ریالی هر سهم «دتوزیع» در بازار دوم

فرابورس ایران در بیستمین روز از مهرماه 1398 از دهمین عرضه اولیه خود در سال جاری رونمایی کرد. بر این اساس امروز 10 درصد از سهام شرکت توزیع داروپخش در بازار دوم برای نخستین بار به عموم خریداران عرضه شد که هر سهم این شرکت 23 هزار ریال قیمت خورد.

کشف قیمت 23 هزار ریالی هر سهم «دتوزیع» در بازار دوم
به گزارش شمانیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در عرضه اولیه سهام شرکت توزیع داروپخش در نماد «دتوزیع» تعداد 60 میلیون سهم این شرکت روی تابلو فروش رفت که با مشارکت ۹۳۴ هزار و ۹۶۴ نفری خریداران حداکثر 66 سهم به 928 هزار و 926 کد معاملاتی معاملاتی تخصیص یافت.

 

در این عرضه اولیه دامنه قیمت ثبت سفارش از 22 هزار و 500 ریال تا 23 هزار ریال و نیز حداکثر سهام قابل خریدارای برای هر شخص حقیقی و حقوقی 150 سهم تعیین شده بود که در سقف دامنه ثبت سفارش، این عرضه جدید فرابورسی که چهارمین شرکت دارویی عرضه‌شده از ابتدای سال به شمار می‌رود، کشف قیمت شد.

 

روز گذشته در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه از سوی مدیران شرکت داروپخش عنوان شد که نسبت سود خالص به فروش داروپخش در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب 1.6 و 2.7 و 2.5 درصد بوده که این رقم در شش‌ماهه اول سال ۹۸ به 3.3 درصد رسیده است. ضمن اینکه فروش شرکت نیز از سال 86 تا 97 از 400 میلیارد تومان به 3034 میلیارد تومان افزایش داشته است.

 

آنطور که مدیران داروپخش در نشست خبری اعلام کرده‌اند این رشد حاصل نتیجه عملکرد تیم فروش بوده به طوری که منجر به کاهش دوره وصول و در ادامه کاهش دوره بازپرداخت شده است.

 

به هر ترتیب امروز دهمین عرضه اولیه فرابورس از آغاز سال رقم خورد. پیش از عرضه اولیه «دتوزیع» همچنین نمادهای معاملاتی «زشریف»، «دکپسول»، «درهآور»، «غویتا»، «هجرت»، «فرابورس»، «رنیک»، «غنیلی» و «بجهرم» در بازارهای اول، دوم و SME به روش‌های ثبت سفارش، گشایش نماد و حراج عرضه اولیه شده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied