شمانیوز
شما نیوز

از فردا در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس؛

اوراق «کیش 1402» به ارزش 3 هزار میلیارد ریال پذیره‌نویسی می‌شود

بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از دوشنبه 20 آبان‌ماه میزبان پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به مدت 3 روز کاری خواهد بود.

اوراق «کیش 1402» به ارزش 3 هزار میلیارد ریال پذیره‌نویسی می‌شود

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی فرابورس؛ بر اساس اطلاعیه منتشرشده در سایت فرابورس این اوراق در تاریخ 14 آبان‌ماه 98 در بازار ابزارهای نوین مالی و به تعداد 3 میلیون ورقه به ارزش هر ورقه یک میلیون ریال پذیرش شده و موضوع انتشار آن خرید ملک ویلایی با کاربری مسکونی توسط نهاد واسط از بانی و سپس اجاره به شرط تملیک آن‌ها به بانی است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بر اساس اطلاعیه منتشرشده در سایت فرابورس این اوراق در تاریخ 14 آبان‌ماه 98 در بازار ابزارهای نوین مالی و به تعداد 3 میلیون ورقه به ارزش هر ورقه یک میلیون ریال پذیرش شده و موضوع انتشار آن خرید ملک ویلایی با کاربری مسکونی توسط نهاد واسط از بانی و سپس اجاره به شرط تملیک آن‌ها به بانی است.

مدت این اوراق که با نام و قابل معامله در فرابورس ایران است، 48 ماهه بوده و نرخ سود آن 18 درصد سالانه تا سررسید است که هر 3 ماه یکبار از تاریخ انتشار به دارنده اوراق پرداخت می‌شود.

ارکان این اوراق را به ترتیب ناشر، بانی، متعهد پذیره‌نویسی، ضامن، حسابرس، بازارگردان، عامل فروش، مشاور عرضه و عامل پرداخت تشکیل می‌دهند.

بر اساس اطلاعیه منتشرشده شرکت واسط مالی دی سوم ناشر این اوراق است و شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به عنوان بانی در این پذیره‌نویسی حضور دارد. همچنین ضامن این اوراق بانک مسکن است و تامین سرمایه این بانک به عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان نقش‌آفرینی می‌کند. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق نیز مشاور عرضه و کارگزاری بانک مسکن، عامل فروش این اوراق اعلام شده‌اند.

بدین ترتیب از فردا تا چهارشنبه 22 آبان‌ماه پذیره‌نویسی این اوراق به ارزش 3 هزار میلیارد ریال در نماد «کیش1402» آغاز می‌شود که حداقل حجم هر سفارش یک ورقه و حداکثر خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی نامحدود است.

همچنین در اطلاعیه تاکید شده که تمامی کارمزدها و هزینه پذیره‌نویسی اوراق توسط بانی اوراق پرداخت می‌شود و کارگزاران نباید مبلغی بابت کارمزد از مشتریان اخذ کنند؛ اگرچه کارمزد معامله دست دوم اوراق بر اساس نرخ‌های مصوب فرابورس از خریداران و فروشندگان دریافت خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied