شمانیوز
شما نیوز

ارتقا فرهنگ عمومی مهم ترین راهبرد توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر گفت: ارتقا فرهنگ عمومی مهم ترین راهبرد توسعه در تمام حوزه ها است.

ارتقا فرهنگ عمومی مهم ترین راهبرد توسعه است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که با حضور جمعی کثیری از مسئولین فرهنگی کشوری و منطقه ای و دیگر مسئولین دستگاه های اجرایی منطقه در محل سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اسماعیل زمانی ارتقا فرهنگ عمومی را مهم ترین راهبرد توسعه در تمام حوزه ها دانست و افزود: ارتقا فرهنگ به عنوان راهبرد اساسی برای توسعه در همه ابعاد به ویژه توسعه فرهنگ عمومی و آنچه مربوط به نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ می‌شود، برای سازمان منطقه آزاد اروند در اولویت قرار دارد.

وی گفت: ساختمانی که در حال حاضر در آن حضور دارید حدود بیست هزار مترمربع وسعت دارد که ۱۶ هزار مترمربع از آن به بخش های فرهنگی اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد که جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به یک برند بین المللی تبدیل شود و تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره دائمی و ادامه دار باشد و در سال‌های آینده با وضعیت بهتر و پربارتری برگزار شود. همینجا اعلام می کنم ما آمادگی این را داریم که جشنواره ملی تئاتر فتح به شکل بین‌المللی برگزار شود  و و آن را به عنوان برند منطقه آزاد اروند شناسایی کنیم.

زمانی جشنواره‌ها و مناسبت‌های موردی را نمادین دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره‌هایی مانند فیلم فجر یا جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به دلیل  مستمر بودنشان باید حاوی پیامی برای ارائه به مردم بوده و در سطح عمومی تاثیرگذار باشند.

اسماعیل زمانی از این خبر داد که ۱۰ درصد اعتبارات منطقه آزاد اروند طبق قانون باید هزینه فرهنگ شود و گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ و آموزش در منطقه آزاد اروند هزینه شده است که رقم کم سابقه ای است و امیدوار هستیم این اعتبارات موجب اعتلای فرهنگ و هنر شده باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز خرسندی از اینکه کیفیت جشنواره هر ساله بهتر می شود، اذعان داشت: خوشبختانه این جشنواره هر سال  نسبت به سال گذشته با امکانات و موفقیت بیشتری مواجه بوده که امسال  نیز بنا بر گزارش های رسیده تعداد شرکت‌ کنندگان افزایش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied