شمانیوز
شما نیوز

یارانه معیشتی برای چند خانوار واریز شد؟

سومین مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

یارانه معیشتی برای چند خانوار واریز شد؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرانلاین: پس از افزایش قیمت بنزین در بهمن ماه امسال، دولت سیاست پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر و به عبارتی ۱۸ میلیون خانوار را اجرایی کرد، به این نحو که اولین یارانه معیشتی در ۲۷ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار پرداخت شد. البته در مرحله اول، طی سه نوبت و ۳ روز یارانه به حساب خانوار واریز شد؛ هر بار به ۲۰ میلیون نفر.

دومین مرحله یارانه معیشتی نیز در دهم دی ماه به حساب خانوار رفت. تاکنون سه مرحله یارانه معیشتی پرداخت شده است.

بر این اساس خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه چندی پیش عنوان کرد: در این مرحله از واریز یارانه‌های معیشتی، ۷۵۷ هزار و ۳۲۴ خانوار که در مراحل قبلی مشمول دریافت این طرح نبوده ولی مراتب اعتراض خود را ثبت کرده و درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تأیید شده است، یارانه معیشتی مرحله اول و دوم و سوم را همزمان دریافت کرده اند.

وی افزود: بنابراین مجموع خانوارهای دریافت کننده حمایت معیشتی به ۱۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۶ خانوار می‌رسد.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست‌ها بوده و امکان تأیید تعداد بیشتری از این خانوارها در ماه‌های آتی وجود دارد؛ در هر مرحله که خانوارها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد تأیید قرار بگیرند یارانه معیشتی از مرحله نخست برای آن‌ها محاسبه و واریز خواهد شد.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم مطابق ماه قبل بیستم بهمن ماه واریز خواهد شد.

حسن میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی نیز با اشاره به اینکه حدود 2میلیون و 200 هزار نفر از افرادی که نسبت به یارانه معیشتی بنزین اعتراض داشتند به لیست دریافت کنندگان یارانه معیشتی بنزین اضافه شدند، گفت: تعدادی از افرادی که اعتراض کرده بودند، پس از بررسی مشمول بسته حمایت معیشتی شدند. عده ای دیگر هم درخواست بررسی مجدد داده و شرایطی را پذیرفته اند. در مجموع کسانی که به لیست قبلی افزوده شده اند حدود  757 هزار و 323 خانوار هستند که تعداد آنها به طور دقیق  2میلیون و 247 هزار و 947 نفر است.

 وی درباره آن دسته افرادی که یارانه نقدی خود را از خانوار خود  تفکیک کرده اند اما همچنان در لیست ساختار خانوار والدین هستند افزود: مطابق قانون و مصوبه هیئ ت وزیران ما مکلف به بررسی 6ماه یکبار اطلاعات هستیم. ما اطلاعات ساختار خانوار را در حال حاضردریافت می کنیم،اما نمی توانیم هرماه پایش را انجام دهیم، قانون ما را مکلف کرده است که این اطلاعات 6ماه یکبار بررسی و هر خانواری که مشمول بود از آن تاریخ وارد لیست شود.

میرزایی عنوان کرد: آخرین اطلاعات ساختار خانواری که گرفته ایم مربوط به آبان ماه است. از آبان ماه به بعد وارد مرحله پایش در خرداد ماه می شویم. بین خرداد و آذرماه هر سال اطلاعات به روز می شود، اما فقط در مقطع خرداد و دی ماه اطلاعات به روز رسانی می شود.اما همواره ارتباط سیستمی بین وزارت رفاه و سازمان هدفمندی برخط است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی

    بی عدالتیه به خاطر پول پیش خونه معیشتی تعلق نگیره اگه خونه داشتیم نه یارانه ونه معیشتی نمی خواستیم

  • علی

    بی عدالتی به خاطراینکه خانه ام فروختم دادم جای زیان کشت گوجه فرنگی یارانه معیشتی ندادن بمن