شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل فجر انرژی در گفتگو با رادیو :

از زمان تاسیس شرکت به طور پیوسته تاکید بر حمایت از ساخت داخل داشته ایم

زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس گفت: از زمان تاسیس شرکت به طور پیوسته تاکید بر حمایت از ساخت داخل داشته ایم؛ شرکت فجر انرژی خلیج فارس همواره به دنبال حمایت و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان است.

از زمان تاسیس شرکت به طور پیوسته تاکید بر حمایت از ساخت داخل داشته ایم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، غلامعلی زال خانی در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو جوان اظهار داشت : در خصوص حمایت و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان با وجود تحریم ها توانمندی این شرکت ها در تامین نیازها. از سوی شرکت فجر انرژی انجام شده است

 

 وی افزود:  شرکت فجر انرژی خلیج فارس مسئولیت تامین برق ۳۴ درصد از صنایع پتروشیمی در منطقه بندرماهشهر و در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام را بر عهده دارد

 

مدیرعامل شرکت فجر انرژی تصریح کرد: تجهیزات و قطعات مولد برق و مولد بخار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و علیرغم پیچیدگی و فناوری بالایی  که دارند بخشی از آن توسط کارشناسان و شرکت‌های داخلی ساخته شده‌اند. این  قطعات در رده قطعات پرمصرف و حساس هستند.

 

وی گفت:باید در همه شرایط بتوانیم از شرکت‌های داخلی بهره ببریم و از جمله مزیت های همکاری با این شرکت ها میتوان نزدیک شدن تامین کننده به لحاظ جغرافیایی به شرکت که میتواند زمینه اشتغال را ایجاد کند اشاره کرد.

 

زال خانی با اشاره به مبنای کار مجموعه بر تعامل است و موفق شدیم تا کنون 700 نوع قطعه داخلی بسازیم بیان کرد: خوشبختانه ما از سالهای گذشته به فکر این بوده ایم که  تولید کننده به دلایل  سیاسی، مسائل اقتصادی و همچین صنعتی کشورش دیگر نتواند اگر با ما همکاری کند و در این پانزده سال گذشته توانستیم بیش از 700 قطعه  داخلی سازی کنیم.

 

وی ادامه داد: عمده این قطعات جهت تامین برق، انتقال آب یا تولید گازهای حاصل از تفکیک هوا ایجاد می‌شوند و اینکه این قطعات ساده ای نیز نیستند.

 

 زال خانی در رابطه با  تعداد شرکت های دانش‌بنیانی که مورد حمایت مجموعه فجر انرژی هستند در ادامه عنوان کرد: برای ساخت این قطعات ، ما شرکتی که بصورت منفرد کار کند، نداریم و  بعضی شرکت ها، هلدینگ و همچنین  شرکت هایی که دارای تحقیق پژوهش و ساخت هستند و از این 700 قطعه ساخته شده بیش از 40 و یا 50 شرکت درگیر بودند .

 

زال خانی در ادامه افزود: بنده با اطمینان عرض میکنم حداقل در شرکت هایی که تاکنون با آنها تعامل داشته ایم  به هیچ وجه به شکل صوری از برندی استفاده نکرده یا  تعویض مارک نداشته اند  و همه شرکت ها قطعات داخلی تهیه می‌کنند  و خریداری قطعات خارجی با مارک ایرانی صحت ندارد‌.

 

مدیرعامل شرکت فجر انرژی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است کسی که قطعاتی چون هارد می‌سازد ممکن است سازنده یک ترانزیستور یا آی سی یا مقاومت نباشد. در واقع همه جای دنیا به همین گونه است و بنده اطمینان دارم شرکتی  که غشا یا ممبران برای ما تولید می‌کند در ژاپن یا کره جنوبی  مواد اولیه را از چین تهیه می‌کند که بصورت مشترک سرمایه گذاری می‌کنند.

 

 زال خانی در رابطه با سال رونق تولید گفت:  بدون هر گونه ملاحظات اینکه چه اتفاقی در اطراف ما می افتد تنها راه پیشبرد  کشور این است که به صورت همگام و مشارکتی بین سازندگان و مصرف کنندگان  یک اتفاق نظر باشد. و همچین  تولید کننده بتواند نیازهای مصرف کننده را تامین کند هم مصرف کننده نیر باید به این باور برسد  یار و یاور تولیدکننده باشد .

 

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس در پایان افق روشن و آینده نگری مجموعه خود و مجموعه شرکتهای مرتبط با خود را به درایت و تصمیم گیری مدیران  گذشته مجموعه فجر انرژی ارتباط داد  و گفت: مدیران گذشته شرکت انرژی فجر توانستند فرهنگ پرورش نیروهای توانمند با عرق ملی و تمایلات شدید خدمت صادقانه را جا بیاندازند. امیدوارم با عنایت به اینکه شرکت  فجر انرژی  بعنوان قلب و نیروی محرکه گام مهمی را بردارد و مبنای دوام تولید و ارتقای سایر شرکت ها باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied