شمانیوز
شما نیوز

کمپین «من ایرانم، مرا دریاب» تاکید می کند

کنترل مصرف آب در روزهای مقابله با کرونا

کارشناسان تاکید می کنند که در روزهای مقابله با کرونا، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، باید مراقب مصرف بهینه آب نیز بود.

کنترل مصرف آب در روزهای مقابله با کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، کمپین «من ایرانم، مرا دریاب» از سوی بانک مسکن با تشریح راهکارهای اجتماعی و آموزش همگانی بر حفظ منابع طبیعی و حفاظت از اقلیم تاکید دارد.

 

در روزهای اخیر، یکی از راهکارهای موثر برای مقابله با کرونا، رعایت بهداشت فردی عنوان شده است. به همین دلیل در روزهای اخیر، شاهد افزایش مصرف آب در بخش خانگی شدیم.

 

بر اساس آمارها در روزهای اخیر مصرف آب نسبت به نرم استاندارد خود به میزان 30 درصد بیشتر شده است.

 

البته این موضوع در شرایطی است که به لطف بارش های یک سال اخیر وضعیت منابع آبی سدها در سطح مطلوبی قرار دارد.

 

اما این موضوع باعث نمی شود که این روند مصرف را تغییر ندهیم، زیرا در صورت تداوم این روند در ماه های آینده، سطح منابع آبی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که در بهار سال آینده از شدت بارش ها نسبت به سال جاری کاسته شود.

 

در نتیجه فشار به منابع آبی بیشتر خواهد شد، بنابراین از هم اکنون باید چاره ای برای درست مصرف کردن آب اتخاذ شود.

 

در این خصوص چند راهکار مشخص برای کنترل مصرف آب در این روزها وجود دارد: نخست این که باید شست و شو به منظور خانه تکانی را به تعویق انداخت. در شرایط کنونی، به علت استفاده بیشتر منابع آبی، مصرف از شرایط نرمال خارج شده است.

 

بنابراین شست و شوی بیشتر در انتهای سال می تواند این مشکل را تشدید کند. در این شرایط می توان زمان بندی خانه تکانی را برای پایان سال تغییر داد. نکته دیگر، که می تواند برای حفظ سلامت نیز مفید است، قرنطینه خانگی است.

 

در شرایط قرنطینه خانگی و هنگامی که نیاز نباشد به صورت مکرر از منزل خارج شوید، نیاز به شست و شوی دست ها یا استحمام نیز کاهش می یابد و در این شرایط از مصرف بی رویه آب جلوگیری خواهد شد. نکته سوم این است که در شست و شوی دست ها باید آب را به شکل مناسب استفاده کرد.

 

بر این اساس، ابتدا کمی آب و مایع دستشویی را بر دست ها قرار می دهیم و در این زمان، شیر آب را قطع می کنیم. این کار به مدت سی ثانیه انجام می شود و پس از این که تمام سطوح دست را با مایع دستشویی پوشش دادیم، آب را باز کرده و دست ها را به مدت 10 ثانیه شست و شو می دهیم. باز کردن آب در تمامی مراحل شست و شو می تواند میزان مصرف را افزایش داد و به همین دلیل باید، از آب به شکل بهینه استفاده کرد.

 

در مجموع باید عنوان کرد که آب در مقابله با کرونا به عنوان یک مهمات محسوب می شود، بنابراین باید از این مهمات به شکل بهینه استفاده کرد، تا بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied