شمانیوز
شما نیوز

دلیل افزایش قیمت میوه ها چیست ؟

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: با توجه به سرمای هوا، بارهای نوبرانۀ اندکی وارد بازار شده و هنوز مردم تقاضا برای خرید سیب و پرتقال دارند، از سوی دیگر ذخیره هر دو محصول در انبارها کاهش یافته که این موجب افزایش قیمت سیب و پرتقال شده است.

دلیل افزایش قیمت میوه ها چیست ؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : ناصر اطرج درباره دلایل افزایش قیمت سیب و پرتقال، اظهار کرد: به طور معمول تغییر فصل موجب افزایش قیمت میوه، صیفی و سبزیجات می‌شود، به این دلیل سیب و پرتقال با توجه به ذخایر آن‌ها در انبارها، با نوسان و افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای فروردین تاکنون قیمت پرتقال حدود ۱۰ درصد و نرخ سیب نیز اندکی بیشتر و حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است، تأکید کرد: کمبود و کاهش ذخیره سیب به دلیل اتمام فصل و همچنین صادرات آن به عراق و افغانستان موجب افزایش قیمت سیب شد، البته اخیرا جلو صادرات سیب گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تغییر فصل و بارندگی، کمبود محصول در بازار نداریم، به وضعیت نوبرانه‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها بار نوبرانه در بازار اصفهان گوجه سبز است که به دلیل کمبود، قیمت بالایی دارد، اما با گرم تر شدن هوا و حتی ورود دیگر محصولات جالیزی و بیشتر شدن آن در بازار، قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

اطرج با اشاره به قیمت میوه‌های نوبرانه در اصفهان، اظهار کرد: در حاضر قیمت گوجه سبز در میدان میوه و تره بار از ۳۵ هزار تومان به پایین است که در سطح عرضه با احتساب سود ۲۵ درصدی باید فروخته شود، همچنین بار چغالۀ کمی وارد اصفهان شده است.

وی درباره تفاوت زیاد قیمت میوه در میدان میوه و تره بار با سطح شهر، گفت: قیمت میوه در میدان میوه و تره بار روزانه، بسته به کیفیت و درجه بندی آن اعلام می‌شود و این اتحادیه مسئولیت افزایش قیمت بالای میوه بیش از سود مشخص در سطح خرده فروشی را ندارد، بلکه بازرسی اصناف و اتحادیه مربوطه باید نسبت به این موضوع توضیح دهند.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان درباره قیمت بالای پیاز نیز توضیح داد: قیمت پیاز نسبت به ابتدای فروردین کاهش یافته، اما دلیل افزایش نرخ پیاز، هزینه بالای تولید آن است و اگر بر کاهش قیمت آن اصرار کنیم کشاورز به دلیل خسارت، دیگر حاضر به تولید نخواهد شد.

وی همچنین به مصرف بالای لیموترش در کشور در پی شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: به دلیل توصیه پزشکان، مصرف و تقاضای این محصول افزایش یافت و با توجه به اتمام فصل و کم شدن ذخایر آن در انبارها شاهد قیمت بالای آن هستیم، البته به دلیل افزایش تقاضا برخی تجار، اقدام به احتکار این محصول کردند که با ورود تعزیزات، محصول توقیف شد.

اطرج همچنین با اشاره به واداتی بودن زنجبیل، گفت: کرونا و از سوی دیگر افزایش نرخ ارز آزاد موجب قیمت بالای این محصول شده که در صورت تأمین ارز و واردات، قیمت آن نیز شکسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied