شمانیوز
شما نیوز

آرای قطعی پرونده تخلفات پتروشیمی صادر شد

رییس کل دادگستری اردبیل از صدور آرای قطعی متهمان پرونده تخلفات پتروشیمی خبر داد.

آرای قطعی پرونده تخلفات پتروشیمی صادر شد
به گزارش شمانیوز به نقل از ایپنا؛ ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور آرای قطعی متهمان پرونده تخلفات پتروشیمی خبر داد.
 

وی در این خصوص گفت: سال گذشته یک پرونده در حوزه سوء استفاده از فروش مواد پتروشیمی از سهمیه استان اردبیل به صورت آزاد داشتیم که با ورود جدی دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات استان متهمان اصلی شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شد که بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی در بازپرسی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی اردبیل تحت نظارت دادستان مرکز استان اردبیل و صدور کیفرخواست، به لحاظ تشکیل دادگاه رسیدگی به جرائم اقتصادی در تهران و پرونده‌های مرتبط دیگر در حوزه پتروشیمی این پرونده نیز در دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در تهران بررسی و پس از رسیدگی دقیق و مبسوط، با حضور نماینده دادستان اردبیل نهایتاً حکم متهمان این پرونده صادر شد.

 

وی افزود: بر اساس آرای صادره از دادگاه؛ متهم ردیف اول به نام ابراهیم زابلی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور با سوء استفاده از فروش عمده و غیر مجاز مواد اولیه پتروشیمی سهمیه استان اردبیل در بازار آزاد، به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ضبط اموال بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال و نیز محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شده است.
 
متهم ردیف دوم به نام نوید محمودی به اتهام مشارکت با متهم ردیف اول در ارتکاب به جرم، اخلال در نظام اقتصادی کشور و سوء استفاده از فروش غیر مجاز مواد پتروشیمی سهمیه استان اردبیل به پنج سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و ضبط اموال به مبلغ بیش از ۶۵ میلیارد ریال محکوم شده است. متهم ردیف سوم که به عنوان بازرس بوده به جرم عدم گزارش تخلفات متهمین ردیف اول و دوم و همچنین معاونت با این افراد در اخلال عمده نظام اقتصادی کشور از طریق اعطای سهمیه و دریافت رشوه و صدور گواهی خلاف واقع به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ضبط سه میلیارد ریال محکوم شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه آرای صادره این افراد قطعی است و در سریعترین زمان ممکن به اجراء در می‌آید، گفت: در بخش دیگری از این پرونده همچنان با جرایمی مثل جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول و… مواجه هستیم که به این اتهامات در اردبیل رسیدگی شده و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied