شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درنشست با اصحاب رسانه خبرداد:

آغاز استحقاق سنجی در حوزه سرپایی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، اقدامات الکترونیکی سازمان متبوع خود را تشریح کرد.

آغاز استحقاق سنجی در حوزه سرپایی

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، مهندس طاهر موهبتی درنخستین شورای اطلاع رسانی در سال ۹۹  اظهار داشت: در سال ۹۸ اتفاقات خوبی رخ داد که می توان به افتتاح سازمان الکترونیک و پایگاه بر خط بیمه شدگان درمان کشوراشاره کرد، درهمین رابطه اطلاعات بیمه شدگان تامین اجتماعی دراین پایگاه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه بیمه های سلامت تمام اطلاعات بیمه شدگان دراین پایگاه قرار می گیرد افزود: بدون تردید ثبت اطلاعات بیمه شدگان در پایگاه بر خط درمان کشور به کاهش همپوشانی ها کمک می کند، لذا به همان میزان که اطلاعات کامل و به روز ثبت شود؛ به همان میزان رفع همپوشانی ها دقیق تر انجام می شود .

 

موهبتی با تاکید بر اینکه انجام پروژه هایی نظیرموارد گفته شده به زمان نیاز دارد تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه هایی که در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت، رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری که قرار بود در بیمارستان های دولتی انجام شود ، امروز تمامی بیمارستان های دولتی رسیدگی اسناد را به صورت الکترونیکی انجام می دهند و درحال حاضر ۸۷ درصد اسناد در این فرآیند به صورت حساب می رسد .

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت:  پیش بینی می شود تا پایان سال 99 در تمامی بیمارستان های غیر دولتی این طرح اجرا شود .  

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ پروژه نسخه نویسی الکترونیک قرار بود در ۳۰ درصد شهرها اجرایی شود گفت: در سال ۹۹ پیش بینی می شود در ۷۰ درصد مطب ها ی سراسر کشوراین طرح پوشش داده شود.

 

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه امیدواریم شرکای کاری دراجرای پروژه ها کمک کنند تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ باید این پروژه ها به اتمام برسند .

 

موهبتی با یادآوری اجرای پروژه استحقاق سنجی در بیمارستانهای دولتی گفت: دراجرای این پروژه ما به بخش سرپایی ورود نداشتیم، اما از اردیبهشت اجرای این پروژه در بخش سرپایی نیز آغاز شد و باید گفت که ۴۳ هزار در بخش سرپایی و 900 طرف قرارداد دربخش بستری وجود دارد، ضمن اینکه در بخش بستری بارمراجعه 4.5 میلیون و در بخش سرپایی بیش از ۱۶۰ میلیون باراست که بدون شک توجه به این پروژه ها بارمراجعه ها را کاهش می دهد و ما باید به سمت حذف تدریجی کاربرد دفترچه حرکت کنیم.

 

 وی گفت:  تا زمانی که زیرساخت های آی تی فراهم نشود، نمی توان بیمار را در روند درمانی خود معطل کرد.

 

موهبتی افزود: در سال ۹۹ استحقاق سنجی در تمام مراکز سرپایی انجام می شود و پرداخت ها باید موکول به این پروژه گردد.

 

وی در پایان با بیان اینکه ارزیابی وسع نیز در سال گذشته اجرایی شد؛ خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر تاکنون درخواست ارزیابی وسع داده‌اند که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تعیین دهک شدند و به طور متوسط ۵۳ درصد در دهک‌هایی قرار دارند که باید حق بیمه آنها رایگان باشد. برای ۹۰ درصد افراد تعیین دهک شده تاکنون پیامک ارسال شده است و از این تعداد حدود ۷۰ درصد، دفترچه خود را دریافت کرده‌اند. برای اولین بار عده‌ای هم بیمه پرداز شدند که حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied