شمانیوز
شما نیوز

احیای امر به معروف و نهی از منکر ضرورت بالندگی جامعه است

دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در نخستین جلسه کمیته امور فرهنگی در سال 1399 به استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی بانک برای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

احیای امر به معروف و نهی از منکر ضرورت بالندگی جامعه است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک دی، کریمی در این جلسه که با حضور اعضای کمیته امور فرهنگی بانک برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، امر به معروف و نهی از منکر را برترین فریضه در احکام دینی و یکی از مهم ترین اصول علمی اسلام دانست و گفت: در ماه مهمانی خدا، توجه به فرایض فرهنگی و معنوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اقدامات فرهنگی است که در ماه پرفیض رمضان به انجام آن بسیار تاکید شده است.  


وی اجرای این دستور دینی را به صورت جامع و کامل، زمینه ساز بستر مطلوبی برای تقید جامعه به احکام و شریعت دانست و گفت: هدف از امر به معروف و نهی از منکر که یک تکلیف شرعی و عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت معنوی جامعه تلقی می شود، ترغیب افراد به سوی اعمال نیک و پرهیز از اقدامات ناشایست است و هر چند که  این تکلیف یک امر اجتماعی است، اما عواقب آن متوجه تک تک افراد جامعه می شود؛ چرا که تا محیط اصلاح نشود فرد توفیق صد در صد نمی یابد و در نهایت با اجرای صحیح آن، جامعه به محیطی سازنده و مساعد تبدیل می‌شود.


مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت نحوه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر اقدامی حساس و در عین حال تکلیفی شرعی است، اگر به درستی اجرا نشود، می تواند آثار مخربی را به همراه داشته باشد. پس بهتر است برای جلوگیری از عواقب منفی آن، ابتدا افراد از خودشان آغاز کنند تا با نهادینه شدن فرهنگ انجام کارهای پسندیده و اجتناب از اقدامات غیراخلاقی بتوانند این تکلیف را در جامعه نیز اجرایی کنند.


کریمی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای و رفتار سازمانی در بانک دی گفت:  بانک در افکار عمومی ، جایگاه مهم و حساسی دارد و افراد شاغل در آن باید از امین ترین و معتمدترین اشخاص باشند تا بتوانند با تمرکز بر دو اصل اخلاق حرفه ای و رفتار سازمانی، پاسخ شایسته ای به اعتماد مشتریان بدهند. 


وی در پایان سخنانش با اشاره به موفقیت های چشمگیر بانک دی در چند ماه اخیر گفت: خوشبختانه عملکرد بانک دی در چند ماه اخیر علیرغم شرایط اقتصادی ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود کسب و کارها، روندی رو به رشد داشته و امیدوارم با تداوم این روند و همدلی و همت تمامی همکاران بتوان مسیر دستیابی به اهداف بانک را تسهیل کرد.


 در ادامه این جلسه، مهدی فرخچه، دبیر کمیته امور فرهنگی بانک دی نیز به ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی انجام شده در بانک پرداخت و از پیش نویس کتابچه الگوی فرهنگی بانک دی رونمایی شد.


گفتنی است، در این جلسه،حکم ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر  بانک دی با امضای روح الله میرزایی گودرزی، معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی اعطا شد و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز به طور جداگانه احکام خود را دریافت کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied