شمانیوز
شما نیوز

داشتن کارت سهام عدلت برای سهامدار بودن کافی است؟

تعدادی افراد با دارا بودن دعوت نامه اولیه سهام عدالت، مراحل ثبت نهایی سهام خود را طی نکرده و اکنون سهامدار عدالت نیستند.

داشتن کارت سهام عدلت برای سهامدار بودن کافی است؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس : حسن علایی در پاسخ به این پرسش که برخی از شهروندان اعلام کرده‌اند با وجود این که کارت پرس شده سهام عدالت در اختیار دارند، اما وقتی شماره ملی خود را وارد سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی می‌کنند، به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند، پاسخ داد: برای سهامدار عدالت ۴ مرحله باید طی شده باشد و عده‌ای از افراد هستند که برگه‌های اولیه دعوت نامه سهام عدالت را در اختیار دارند، اما مراحل ثبت و نهایی کردن سهام خود را طی نکرده‌اند و امروز به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

وی گفت: در آن موقع برخی از افراد از سوی شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی و یا سازمان‌های امور اقتصادی و دارایی استان‌ها مراجعه کرده و نسبت به تکمیل و نهایی کردن سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، اما برخی از این افراد مراحل را کامل طی نکرده و فرایند سهامدار شدن آنها نهایی نشده است، بنابراین مشمول سهام عدالت نشده‌اند.

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد این که چه تعداد از شهروندان با داشتن برگه دعوت نامه سهام عدالت سهامدار نشده‌اند، گفت: حدود ۱.۸ میلیون نفر در کشور وجود دارند که برگه دعوت‌نامه سهام عدالت را دارند، اما مراحل ثبت را به صورت کامل طی نکرده‌اند.

علایی در مورد این که مهم‌ترین دلایل عدم ثبت مراحل برای سهامداران چیست، گفت:‌ دلایل متعددی وجود داشته، ممکن است سامانه سهام عدالت شهرستان با تأخیر عمل کرده، یا اطلاعات سجلی افراد را به صورت کامل در اختیار نداشته، در نتیجه مراحل ثبت نهایی مشمول سهام عدالت به صورت کامل طی نشده است و امروز آن فرد به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شود.

به گفته معاون سازمان خصوصی سازی در حال حاضر فقط همان ۴۹ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۱ نفری که با وارد کردن کد ملی خود در سامانه سهام عدالت حضور دارند، به عنوان سهامدار عدالت شناخته می‌شوند.

وی هم چنین در مورد این که تاکنون چه تعداد افراد با وارد شدن به سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌ روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، گفت: در این زمینه نمی‌توانیم آمار بدهیم، چون ممکن است تلقی اعمال نظر شود، اما از ۸ اردیبهشت که این فرصت پیش آمده تا ۸ خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و به هیچ وجه زمان یک ماهه تمدید نمی‌شود.

وی این را هم گفت:‌هر یک از مشمولان سهام عدالت که وارد سامانه نشده و روش مدیریت مستقیم را انتخاب نکنند، قهرا به عنوان انتخاب روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت شناخته می‌شوند؛ یعنی سهام آنها از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و در بورس اوراق بهادار تهران مدیریت خواهد شد.

پیش از این نیز محمدرضا جودکی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران ‌ در جمع خبرنگاران اعلام کرد، متأسفانه حدود ۲ تا ۲.۱ میلیون نفر از سهامداران عدالت در کشور وجود دارند که به دلیل اختلاف ریز در ثبت مشخصات سجلی افراد که بین شرکت‌های تعاونی شهرستانی یا استانی با سازمان خصوصی سازی وجود دارد، از سامانه سهام عدالت حذف شده و اکنون به عنوان سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied