شمانیوز
شما نیوز

برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان

مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان مربوط به سال مالی منتهی به ۹۸/۱۲/۲۹ به صورت آنلاین برگزار شد.

برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛ مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان مربوط به سال مالی منتهی به ۹۸/۱۲/۲۹ دقایقی پیش به صورت آنلاین آغاز به کار کرد. در ابتدای این مراسم ویدیویی از عملکرد شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته پخش شد. پس از آن جلسه با حضور ۹۶/۶۳ درصد رسمیت یافت. سپس با حضور مهندس طاهری رئیس مجمع و ناظر مجمع، دبیر مجمع و مدیرعامل در جایگاه هیئت رئیسه قرار گرفتند. 

 

با دستور کار  گزارش هیئت مدیره، ارزانی،‌ مدیرعامل فولاد هرمزگان به بیان عملکرد فولاد هرمزگان در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ پرداخت.

 

فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در مجمع عمومی صاحبان سهام این شرکت مطرح کرد: فولادهرمزگان ١.٥ میلیون تن تختال تولید می کند، دو ضخامت ٢٠٠ و ٢٥٠ میلیمتر اسلب های این مجموعه تولید می شود

 

وی افزود: محل فعالیت شرکت بندرعباس است وشرکت تولیدی محسوب می شود و مساعدتهایی به منطقه هم از جانب این شرکت می شود و ٩٦ درصد از سهام متعلق به فولاد مبارکه است

 

ارزانی ادامه داد: لوح تقدیر رضایتمندی مشتری و صادرکننده نمونه استان در این سال کسب شده است و کاهش متوسط عیوب تولید تختال وکاهش مصرف نسوز و کاهش مصرف الکترود از موفقیتهای کسب شده در این سال است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: به دنبال افزایش ظرفیت به بیش از ١.٥ میلیون تن تولید هستیم و اولین کنفرانس ریخته گری مداوم توسط فولاد هرمزگان در این سال برگزار شد.

 

وی گفت: در حوزه خرید در بحث گندله و مواد اولیه مشکلی نداشتیم و سبب کاهش تولید نبوده است و در حوزه فروش اقدامات خوبی شده و به عنوان صادر کننده نمونه برای پنجمین سال متمادی بوده ایم و شاهد افزایش ٦٤ درصدی  درآمد در این سال بودیم.

 

ارزانی در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان در ادامه افزود: رشد ١٣ درصدی فروش تختال به بازار داخل و صادراتی در این سال اتفاق افتاده است و تامین پایدار نیاز نوردکاران در سال انجام شده است. فروش ٧٨٦٥٢ تن محصولات ویژه و خاص موردنیاز صنعت تولید مخازن تحت فشار، سازه های پر استحکام و ... در بازار داخل و خارج انجام شد. احداث احیا مستقیم را نیز در برنامه داریم تا کسری مواد اولیه را شاهد نباشیم. 15 میلیون یورو و 11900 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی این طرح می باشد.

 

وی اظهارداشت: فولاد هرمزگان با تولید ورق عریض از تک محصولی خارج می شود و این طرح به لحاظ سودآوری برای شرکت بسیار حائز اهمیت است و پروژه های مطرح شده زیرساخت نیاز دارد که این مسئله نیز نیازمند تامین مالی حدود 14 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال است. رشد ٤٠ درصدی فروش تختال در بازار داخل در این سال حاصل شده است و فروش ١٥٥٨٧٣٦ تن اسلب در بازار داخل و خارج داشته ایم.

 

وی در مقایسه درآمد و سود خالص فولادهرمزگان مطرح کرد : در سال ٩٧ درآمد فولاد هرمزگان ٣٧٢٦١١٩٥ میلیون ریال بوده و سود عملیاتی در همین سال ٨١٦٨٨٠٤ میلیون ریال و سود خالص ١٦٤٣٦٢٠٢ میلیون ریال بوده است در ادامه سال ٩٨ درآمد فولاد هرمزگان ٦١٣٦٦٧٧٥ میلیون ریال بوده و سود عملیاتی در همین سال ١٣٣١٧٢٩٩ میلیون ریال و سود خالص ١٥٠٠١٤٣٤ میلیون ریال بوده است.

 

فرزاد ارزانی همچنین در تشریح دستاوردهای شرکت در حوزه خرید به موارد زیر اشاره کرد:

- تامین کمی و کیفی موجودی مناسب برای مواد اولیه از قبیل گنده و همچنین افزایش موجودی اقلام استراتژیک و گلوگاهی که از خاج کشور تامین می (شامل اشکال ویژه نسوز، فرومنگنزها و پودر قالب)

- خرید اقلام الکترود گرافیتی با قیمت های پایین تر از قیمت های بازار توسط واحد خرید مواد اولیه

- فروش به میزان ۶۲۰ میلیارد ریال اقلام مازاد و ثبت عملکرد ۱۵۵  درصدی نسبت به برنامه سال ۹۸

- عقد قراردادها و تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و تسهیل شرایط همکاری های پژوهشی در راستای بومی سازی مواد اولیه و قطعات یدکی

- رفع موانع قراردادی تامین برق از شبکه خصوصی و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و کاهش هزینه انرژی به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال در سال

- عقد قراردادهای بلند مدت و تجمیع شده در زمینه حمل های جاده ای و ریلی

-طراحی سیستم جامع پشتیبانی خرید خارجی

-پروژه طراحی سیستم جامع حمل جاده ای

-ایجاد مشارکت های ارزش افزا با شرکت های زنجیره تامین برای تأمین پایدار مواد اولیه

 

قابل ذکر است : فولاد هرمزگان در سال 98، 60 تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود، در مجمع عمومی سهامداران خود این شرکت تقسیم سود 25 درصدی را تصویب کرد و بدین ترتیب این شرکت، ١٥ تومان به ازای هر سهم، سود نقدی تقسیم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied