شمانیوز
شما نیوز

آغاز پرداخت وام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در منطقه آزاد قشم

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از 501 مجموعه اقتصادی و تولیدی که مشمول استفاده از تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در محدوده منطقه آزاد قشم، تاکنون 19 بنگاه برای دریافت تسهیلات به بانک های قشم معرفی شده اند.

آغاز پرداخت وام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در منطقه آزاد قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سلیمان رنجبری با اعلام این خبر اظهار کرد: سایر بنگاه های اقتصادی تا پایان خردادماه 1399 فرصت دارند با بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه کارا، فرآیند ثبت نام برای دریافت تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را تکمیل کنند.

 

وی ادامه داد: در جلسه ای که مدتی قبل دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با معاون اول رئیس جمهور داشتند موضوع تسری کلیه تمهیدات، امکانات، تسهیلات و مشوق های مصوب هیات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به دارندگان مجزو فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه و اختصاص بخشی از اعتبار 50 هزار میلیارد تومانی تسهیلات کم بهره از منابع داخلی بانک ها برای کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا در مناطق آزاد مطرح شد که مورد موافقت و تاکید قرار گرفت.

 

به گفته مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم؛ در همین راستا فعالین اقتصادی محدوده منطقه آزاد قشم که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند می توانند مشابه فعالین اقتصادی مستقر در سرزمین اصلی از تسهیلات مربوطه بهره مند گردند.

 

رنجبری اضافه کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، 501 مجموعه از صاحبان واحدهای کسب و کار و تعاونی مشمول طرح کارفرمایی و خویش فرمایی در محدوده منطقه آزاد قشم که در رسته های 13 گانه مصوب فعالیت دارند و مشمول این تسهیلات شده اند.

 

وی ادامه داد: تاکنون 19 بنگاه اقتصادی به هفت بانک (تجارت، ملی، ملت، سامان، سپه، صادرات و رفاه کارگران) برای دریافت این تسهیلات حمایتی معرفی شده اند که مراحل پایانی پرداخت وام به آنها در حال انجام است.

 

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا با سود ۱۲ درصد به بنگاه‌های اقتصادی که نیروی کار خود را تعدیل نکرده اند، پرداخت می‌شود و بازپرداخت این تسهیلات با سه ماه تنفس از مهرماه آغاز خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied