شمانیوز
شما نیوز

رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن خبر داد:

رشد بیش از ۶۸ درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش ‌بنیان

اصغر پاک طینت رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بررسی عملکرد این بانک در سال گذشته گویای آن است که میزان تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سال ۹۷ افزایش بیش از ۶۸ درصدی دارد.

رشد بیش از ۶۸ درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش ‌بنیان

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس هیأت مدیره این بانک اظهار داشت: سال گذشته بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای تعداد ۲۳۸ فقره تسهیلات به شرکت های دانش بنیان به میزان ۱۰ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال اختصاص داد که در مقایسه با عملکرد این بخش در سال ۹۷ از نظر تعداد که ۱۸۸ فقره بود ۲۶.۵ درصد افزایش یافته و از لحاظ تسهیلات اعطایی نیز افزون بر ۶۸ درصد نسبت به رقم ۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال در سال ۹۷ رشد نشان می دهد.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد ۷۸ شرکت دانش بنیان از تسهیلات مزبور برخوردار شدند و در مقایسه با سال ۹۷ که ۷۳ شرکت بودند، تعداد پنج شرکت افزوده شده است.

 

پیش از این حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن به ایرنا گفته بود، طرح های دانش بنیان و صادرات محور با اشتغال بالا به منزله یکی از محورهای اولویت دار این بانک برای امسال در دستور کار قرار دارد.

 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش شکل گیری شرکت های دانش بنیان یک راهبرد بلند مدت دارد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان در دولت یازدهم از حدود ۵۵ شرکت در سال ۱۳۹۲ به بیش از چهار هزار و ۷۰۰ شرکت در سال ۱۳۹۸ رسید.

 

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن یادآور شد: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال با هدف حفظ و افزایش سطح تولید، تأمین سرمایه ثابت واحدهای در حال توسعه و همچنین واحدهایی که در زنجیره ارزش قرار دارند و توجه به طرح های دانش بنیان در اولویت‌بندی‌های اعطای تسهیلات بانک صنعت و معدن در سال ۹۹ قرار گرفته اند.

 

وی اضافه کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای، رسالت اجتماعی دارد و هدف آن حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا است و انتظار می رود با حمایت‌های مالی که انجام می دهد، ارزش افزوده خوبی برای کشور ایجاد کند.

 

دکتر مهری مدیرعامل این بانک پیش از این گفته بود، یکی از بهترین مکان ها برای پرداخت تسهیلات، شرکت های دانش بنیان است که نتیجه حمایت از آنها کمک به رونق هر چه بیشتر تولید و افزودن فرصت های شغلی جدید است.

 

به گفته وی، ایجاد زنجیره تأمین در بین شرکت ها به منظور کاهش هزینه و افزایش کارایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات محور در شرایطی که کشور نیاز به ارزآوری دارد، می تواند راهگشا باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied