شمانیوز
شما نیوز

مدیر امور مالی بانک مسکن در پاسخ به مشتریان تشریح کرد:

فعالیت های موثر بانک مسکن در سهام عدالت

مدیر امور مالی بانک مسکن در یک گفت و گوی حضوری آخرین سوالات مشتریان بانک مسکن درباره صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت و سفارشات فروش سهام عدالت را تشریح کرد.

فعالیت های موثر بانک مسکن در سهام عدالت

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در هفته دولت در خصوص حضور مدیران در مرکز پاسخگویی به سوالات مشتریان بانک مسکن، در روز دوشنبه آقای عسکرپور، مدیر امور مالی، شخصاً در دایره ارتباط با مشتریان اداره کل روابط عمومی حضور یافتند و پاسخگوی سوالات مشتریان در حوزه انواع صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت های تابعه بانک و سفارشات فروش سهام عدالت از طریق شعب بانک بودند.

 

عسکرپور در مصاحبه با هیبنا درخصوص سوالات مشتریان عنوان کرد: سوالات بسیار زیادی در خصوص نحوه فروش سهام عدالت و همچنین صندوق سرمایه گذاری ره آورد آباد مسکن، صندوق مشترک بانک مسکن و صندوق واسطه گری مالی یکم توسط مشتریان مطرح شد که هر یک از موضوعات فوق به نحوی مورد توجه مشتریان بوده و بانک نیز با درک اهمیت موضوع اقدامات قابل توجهی در هر یک از حوزه های مطرح شده به عمل آورده است.

 

وی افزود موضوع سوال بسیاری از مشتریان در خصوص تعدد مبالغ واریزی ها بابت فروش سهام عدالت یا اندک بودن واریزی ها و طولانی شدن زمان پرداخت وجوه ناشی از فروش سهام مذکور بود.

 

مدیر امور مالی در پاسخ به این گروه از مشتریان گفت: مسئولیت بانک در فرایند فروش سهام عدالت مشتریان، دریافت سفارشات جهت ارسال به کارگزاری و همچنین واریز وجوه ناشی از فروش سهام عدالت به حساب ذینفعان است. فروش سهام برعهده نهادهای بازار سرمایه بوده و فرایند مذکور طی چند مرحله تبادل اطلاعات بین کارگزاری و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) تکمیل می گردد.واریز وجوه به حساب متقاضیان فروش سهام عدالت، هر چند بسیار اندک، نشان دهنده آن است که سفارش فروش از سوی بانک با موفقیت ارسال شده است. بازنگری هایی توسط مراجع ذیصلاح در بازار سرمایه در نحوه فروش سهام عدالت صورت گرفته که انتظار می رود سازوکار جدید، موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شود.

 

وی افزود از دیگر پرسش های مشتریان که به تکرار مطرح شد مربوط به عدم صدور واحدهای صندوق ره آورد آباد مسکن و مشترک بانک مسکن در تمام روزهای هفته بود. همچنین بخشی از سوالات نیز مربوط به صدور الکترونیکی واحدهای سرمایه گذاری و درخواست آنان بمنظور خرید واحدها بصورت حضوری و از طریق شعب بانک بود. در پاسخ به این مشتریان گرامی گفته شد: سقف صندوق های سرمایه گذاری مذکور تکمیل گردیده و به همین دلیل صرفاً به میزان واحدهای ابطالی امکان صدور واحد جدید فراهم می شود. بدیهی است در صورت دریافت مجوز افزایش سقف در هر یک از صندوق ها، هماهنگی های لازم صورت می گیرد و مراتب به نحو مقتضی از طریق مدیران صندوق به سرمایه گذاران اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی، صدور واحدهای سرمایه گذاری از طریق شعب بانک ممنوع است و به همین دلیل صدور واحدها به شکل اینترنتی انجام می شود. با توجه سامانه اینترنتی صندوق و اپلیکیشن همراه صندوق، در حال حاضر صدور واحدها از طرق مذکور به مراتب راحتتر از مراجعه حضوری افراد به شعب بانک می باشد.

 

ایشان در پاسخ به پرسش های دیگری در خصوص عدم عودت مازاد پرداختی های افرادی که از سایت بانک های دیگر اقدام به پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم کرده بودند گفت: تمامی مبالغ مربوط به مازاد واریزی های سرمایه گذاران در پذیره نویسی واحد های ETF دارایکم توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به بانک های عامل پذیره نویسی عودت شده و در بانک مسکن نیز تمامی این وجوه به حساب ذینفعان واریز شده است. بنابراین چنانچه شخصی هنوز وجوه مورد نظر را دریافت نکرده لازم است مراتب را از طریق بانک عامل پذیره نویسی پیگیری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied