شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/06 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/06 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/06 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز سه شنبه 99/08/06 + تغییرات

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار // 6 ابان ساعت 13:00

قیمت طلا امروز بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۱.۲۲ درصدی، از ۱,۲۶۲,۶۰۰ (یک میلیون و دویست و شصت و دو هزار و ششصد ) تومان به ۱,۲۷۸,۳۰۰ (یک میلیون و دویست و هفتاد و هشت هزار و سیصد) تومان رسید.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۰۹ (یک هزار و نهصد و نه ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۹ درصدی داشته است.

 

11+-+Copy

z1og_fefdjnd3y7qv

 

بازگشت سکه به کانال 13 میلیونی // 6 آبان ساعت 09:30

در شروع معاملات روز دوشنبه قیمت طلا کاهشی نسبی را از خود نشان داد، و به زیر کانال 1900 دلار نیز رفت اما در ادامه روز این روند بهبود یافت و مجدد کانال از دست رفته را پس گرفت. اونس طلا روز گذشته (ساعت 16 به وقت تهران) با کاهش 3 دلاری نسبت به قیمت بسته شده جمعه به یک‌هزار و 902 دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت 1898 دلاری که در ابتدای روز ثبت شد نشان‌دهنده کمترین میزان در یک هفته گذشته است.

این رقم از 17 مهر امسال بی‌سابقه بوده است. به گفته کارشناسان افزایش ارزش شاخص جهانی دلار و پیشرفت نداشتن مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب شده تا بهای فلز زرد روند نزولی در پیش بگیرد. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با صعود 2/ 0 درصدی روبه‌رو شده و این مساله سبب شد بهای جهانی طلا کاهش یابد.

بازگشت سکه به کانال 13 میلیونی

روز گذشته پنجم آبان ماه بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱3میلیون و 980 هزار تومان رسید که نشان می‌دهد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت آخرین معاملات روز شنبه حدود 520 هزار تومان کاهش یافته است. همچنین بهای نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز کاهش را تجربه کردند. بر این اساس نیم‌سکه ۷ میلیون و 500 هزار تومان،

ربع‌سکه 4 میلیون و 950هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. کاهش قیمت سکه در این روز‌ها به سبب کاهش قیمت اونس طلا در بازار جهانی و همچنین نرخ دلار در بازار داخلی است. اونس طلا از 17 مهر تاکنون به زیر 1900 دلار نیامده بود اما روز گذشته این امر محقق شد و بر قیمت سکه تاثیر گذاشت.// تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 6 آبان // ساعت 09:30

اسکناس آمریکایی نه تنها از مرز 30 هزار تومانی عقب نشینی کرد که دیروز برای ساعتی به انتهای کانال 27 هزار تومانی رفت. به گفته برخی تحلیلگران، دلار پس از یک «پولبک» راه نزولی را در پیش گرفته است. پولبک در عالم معامله گران به بوسه خداحافظی هم معروف است؛ یعنی جایی که بازار پس از یک ریزش شدید، صعود موقتی را تجربه می‌کند و پس از آن باز هم ریزشی می‌شود؛

در چنین دیدگاهی، بازار در انتهای هفته گذشته با نزدیک شدن به مرز 30 هزار تومانی، با افزایش قیمت‌ها خداحافظی کرد و وارد فاز نزولی شد. البته عده زیادی از معامله گران هم با این دیدگاه موافق نیستند. از نگاه آنها، بازار در صورتی که وارد کانال 27 هزار تومانی شود، با افزایش خریدها مواجه خواهد شد. به گفته آنها روز دوشنبه هم بازار لحظات زیادی در کانال 27 هزار تومانی نماند و افزایشی‌های بازار توانستند کانال 28 هزار تومانی را حفظ کنند. از نگاه آنها، حفظ کانال 28 هزار تومانی به معنای آن است که بازار در مسیر نزولی قرار نگرفته و تنها در حال اصلاح قیمت است.

اگر این نگاه صحت داشته باشد، می‌توان چنین تفسیری را مطرح کرد که معامله گران در فضای خبری انتخابات به دنبال یک کف گیری مجدد از بازار هستند. در واقع زمانی که این دسته از معامله گران دیدند، نمی توانند دلار را بار دیگر به بالای 30 هزار تومان ببرند، تصمیم گرفتند با افزایش جو فروش زمینه ورود این ارز به نرخ‌های پایین تر را فراهم کنند. هدف آنها خرید دوباره در قیمت‌های پایین‌تر و کسب سود از این نوسان گیری است.

 به نظر می‌رسد افراد بیشتری تمایل پیداکرده‌اند قبل از انتخابات آمریکا، دلار خود را تا جایی که امکان دارد در نزدیکی مرز 30 هزار تومان به فروش برسانند. اگر قیمت‌ها به سطوح یادشده نروند و در وضعیت نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا همم تغییر معناداری رخ ندهد، مال داران دلار در نرخ‌های پایین‌تر هم احتمالاً بخشی از دارایی‌های خود را خواهند فروخت و در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا خواهند ماند.

برنده یک هفته آتی بازارها، معامله‌گرانی خواهند بود که موج قوی‌تر خبری در بازار ایجاد کنند یا در واقعیت، اتفاقاتی در انتخابات آمریکا رخ دهد که پیروز میدان انتخابات بیش از گذشته مشخص‌تر شود.  در شرایط کنونی معامله‌گران باور دارند که حضور بایدن در کاخ سفید منجر به افزایش فروش‌های ارزی در بازار خواهد شد. این در حالی است که برد ترامپ از نگاه آنها منجر به افزایش قیمت دلار می‌شود.  گروه اول باور دارند که با برد بایدن، فشارها بر ایران کاهش خواهد یافت و حداقل فروش نفت برای کشور با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

البته برخی هم باور دارند که بایدن به برجام بازخواهد گشت و این مساله انتظارات مثبتی را میان برخی معامله‌گران ایجاد کرده است.  گروه دوم اعتقاد دارند با ماندن ترامپ در کاخ سفید تاکتیک فشار حداکثری ادامه خواهد یافت و این مساله دسترسی ایران به منابع ارزی خود را دشوارتر خواهد کرد.

با این حال سناریوهای پیچیده‌تری هم وجود دارد؛ به‌عنوان مثال عده‌ای باور دارند، ممکن است حتی با وجود برد ترامپ هم دلار دیگر به بالای ۳۰ هزار تومان بازنگردد. این گروه بر این موضوع تاکید دارند که ارزش واقعی دلار حدود ۲۲ هزار تومان است و در نتیجه نرخ‌های بالاتر را حبابی می‌دانند. در ضلع مخالف عده‌ای عنوان می‌کنند، برد بایدن هم نمی‌تواند زمینه‌ساز افت قابل‌توجه دلار شود. از نگاه این گروه بازار تا حدی اثرات برد بایدن را پیشخور کرده است.//تجارت نیوز

z1og_fefdjnd3y7qv

 

مرور بازار دوشنبه 5 آبان // ساعت 21:00

تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای، آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی‌های غیربانکی و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی البته اعلام کرده از روز دوشنبه 21 مهرماه نیز روزانه 50 میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به 500 هزار دلار افزایش داده است.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

برهمین اساس هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل  27 هزار و 980 تومان و قیمت خرید دلار نیز 27 هزار و 550 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 33  هزار و 100 تومان و قیمت خرید یورو 32 هزار و 590 تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

گفتنی است، با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.// تسنیم

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت طلا دوشنبه 5 آبان // ساعت 15:15

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اتحادیه طلا، جواهر و سکه امروز (چهارم آبان ۹۹) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون  تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۹۰۰ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۲۷۷هزار تومان معامله می‌شود.

نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت آخرین معاملات روز شنبه (سوم آبان) حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.//باشگاه خبرنگاران

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

قیمت سکه پایین آمد// ساعت 12:00

قیمت ها امروز در بازار کاهش را تجربه کردند و قیمت دلار هم با افت ۸۰۰ تومانی به ۲۸,۲۰۰ (بیست و هشت هزار و دویست) تومان رسید.// دنیای اقتصاد

 

 

11+-+Copy

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 آبان​ // ساعت 09:00

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به مدیریت بازار ارز و کاهش قیمت طلا به نظر می‌رسد که قیمت طلا و سکه تا انتخابات آمریکا ارزان‌تر خواهد شد؛ چرا که تحلیلگران معتقدند قیمت انس جهانی طلا از یک هزار و 900 دلار فراتر نخواهد رفت.

طبق آخرین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو‌نیوز، سرمایه‌گذاران نباید انتظار داشته باشند که بازار طلا با عجله به جایی برسد زیرا در کوتاه مدت به نظر می‌رسد قیمت‌ طلا در حدود 1900 دلار در نوسان خواهد ماند. بازار طلا همچنان در حال تصمیم‌گیری است.

این هفته 17 تحلیل‌گر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 7 رأی دهنده معادل 41 درصد ، هفته جاری خواستار افزایش قیمت طلا یا تجارت جانبی شدند. در همین حال سه تحلیلگر معادل 18 درصد، خواستار کاهش قیمت‌ها هستند.

به گفته کارشناسان، انتخابات آمریکا طلای جهانی را هم به کما فرو برده و فعالان بازار جهانی در قبال اونس طلا محتاطانه عمل می‌کنند. از این‌رو فعلا تاثیر اونس بر قیمت سکه چندان چشمگیر نیست. آنچه که بر قیمت سکه در این روزها موثر است نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی است.

با وجود این به‌نظر می‌رسد تمایل نرخ دلار داخلی به صعود فعلا متوقف شده و این احتمال وجود دارد که سکه میل بیشتری به کاهش پیدا کند تا بتواند نهایتا خود را با نرخ ارز منطبق سازد. از طرفی سیگنال فروش بورس به سکه نیز در پیش‌بینی سمت و سوی بازار سکه جلب‌توجه می‌کند.

با تمام این تفاسیر باید دید قیمت طلا امروز کاهشی است یا خیر.// تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied