شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان سود و اصل اوراق اشاد۹ در ۹۹/۰۹/۰۹

امروز در تاریخ ۹/۹/۹۹ تعهدات وزارت اموراقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه در بازپرداخت سود و اصل اوراق مشارکت دولت در نماد اشاد۹ به مبلغ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان ایفا شد.


پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان سود و اصل اوراق اشاد۹ در ۹۹/۰۹/۰۹

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا؛ مدیرعامل فرابورس ایران با اعلام این خبر گفت: انتشار اوراق مشارکت طرح‌های عمرانی دولت در نهم آذر ۹۹ با سررسید ۴ ساله از طریق سه بانک عامل شامل بانک سپه، بانک مسکن و بانک کشاورزی به دنبال پذیرش این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس و پس از اعلام رسمی بانک مرکزی برای توقف معاملات اوراق یاد شده در بانک‌های عامل صورت گرفت.

به گفته امیر هامونی این اوراق در بازار پول با مجوز بانک مرکزی بابت تامین مالی طرح‌های عمرانی دولت منتشر شده بود و سپس برای بازار پذیرکردن این اوراق، فرابورس ایران تمامی امکانات خود را در راستای سرعت بخشیدن به معامله‌پذیر کردن اوراق دولتی به کار گرفت و بر این اساس همکاری خوبی بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و بانک‌های عامل انجام شد.

مدیرعامل فرابورس عنوان کرد که با تجارب حاصل از پذیرش و معامله اوراق دولتی در فرابورس ایران، امید است بتوان پیش از پیش در راستای افزایش تأمین مالی از بازار سرمایه قدم برداشت و به استحکام و قوام نظام اقتصادی کشور مساعدت کرد.

 او با اشاره به اینکه برای جلب اعتماد عمومی و حفظ سرمایه اجتماعی حاکمیت دولت به همراه رتبه اعتباری آن لازم است بازپرداخت به موقع بدهی‌ها در سررسید ادامه پیدا کند، افزود: تضمین بالای اسناد و اوراق دولتی و ایفای به موقع تعهدات دولت در سال‌های گذشته نیز عامل رونق سریع­تر بازار بدهی بوده است.

هامونی با تاکید بر اینکه تعمیق بازار بدهی، یکی از استراتژی‌های مهم شرکت فرابورس ایران است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم همانند سالیان گذشته در توسعه بازار بدهی دولت در کنار حفظ مسیر تأمین مالی بخش خصوصی، بر رونق اقتصادی و تأمین مالی پروژه‌های عمرانی کشور کمک کنیم.

او در نهایت با بیان اینکه فرابورس ایران در سال‌های اخیر به‌ عنوان بازوی اجرایی تشکیل و ساماندهی بازار بدهی دولت تمامی ظرفیت‌های خود را بکار گرفته است، خاطرنشان کرد: این امر با این هدف صورت گرفته است تا هم در توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کنیم و هم با تسریع امور پیمانکاران دولتی در تأمین مالی این فعالان اقتصادی یاری‌رسان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied