شمانیوز
شما نیوز

شرایط دریافت وام شهریه دانشگاهی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اعلام شرایط اختصاص وام شهریه، مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی را بیان کرد.

شرایط دریافت وام شهریه دانشگاهی اعلام شد

وام شهریه به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم پرداخت می‌شود. 

مهلت ثبت نام این وام از ۳۰ مهر شروع شده و ۱۵ آذر به پایان می رسد. دانشجوی نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد و موسسات غیر دولتی غیر انتفاعی شامل دریافت این نوع وام می‌شوند.

وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی وی در پرونده دانشجو ثبت می‌شود. این وام یک بار در هر مقطع پرداخت می‌شود.

این وام در در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر نیمسال تحصیلی، دکترای پیوسته  ۲۰.۰۰۰.۰۰۰  ریال در هر نیمسال تحصیلی، دکتری تخصصی ناپیوسته ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هر ترم تحصیلی پرداخت می‌شود.

 شرایط دریافت وام شهریه

الف- مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

۱- کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی.

۲- کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی.

۳- کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر ۱۲ نیمسال تحصیلی.

۴- دکتری پیوسته حداکثر ۱۶ نیمسال تحصیلی.

تبصره: دریافت وام صرفاً در نیمسال اول اضافی به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال‌های مقرر در بند الف تجاوز نکند، بلامانع است.

ب- وام شهریه به دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و همچنین دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، غیردولتی-غیرانتفاعی و آزاد اسلامی که از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور منتهی به دریافت مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم می‌شوند، در کلیه مقاطع تحصیلی از محل منابع پیش بینی شده پرداخت می‌شود.

ج- پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پرداز شاغل، الکترونیکی (مجازی) و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انتقالی از خارج به داخل کشور در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، در اولویت بعدی امکان پذیر است.

د- به دانشجویان دوره‌های پردیس با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و در قالب لیست مجزا با موافقت رئیس صندوق در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، وام شهریه پرداخت می‌شود.

ه- دانشجویانی که مطابق قوانین و مقررات کشوری از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل معاف هستند، مشمول دریافت کنندگان وام شهریه نیستند.

و- وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی و در پرونده دانشجو ثبت می‌شود.

 
منبع: باشگاه خبرنگاران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied