شمانیوز
شما نیوز

در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

معرفی نفرات برتر ششمین جشنواره ابوذر گیلان

آئین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان ویژه اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های استان گیلان در سالن مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار و نفرات برتر در ۱۰ قالب جشنواره شامل خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و فیلم کوتاه با رأی داوران مشخص و معرفی شدند.


معرفی نفرات برتر ششمین جشنواره ابوذر گیلان

به گزارش شمانیوز؛ آئین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان ویژه اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های استان گیلان در سالن مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار و نفرات برتر در ۱۰ قالب جشنواره شامل خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و فیلم کوتاه با رأی داوران مشخص و معرفی شدند.

در این جشنواره بیش از یک هزار آثار ارسال‌شده بود که جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، کرونا و کمک مؤمنانه، ۴۰ سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی محورهای موضوعی و فرصت‌ها و معضلات برنج و چای از محورهای بومی و ویژه این جشنواره بودند.

در مراسم پایانی جشنواره ابوذر گیلان، علاوه بر دکتر محمد ولی روزبهان، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، ،مسعود بصیری رییس سازمان بسیج رسانه کشور، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان،محمد باقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیما گیلان، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان و مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی :

کار رسانه ای نیازمند تدبیر و شجاعت است/جدیت و شجاعت شهید سلیمانی الگوی رسانه ها باشد

ابراهیم رضایی عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت بکارگیری تدبیر و شجاعت در کار رسانه گفت: باید در کنار رعایت اخلاق رسانه، تفکر شهید سلیمانی با همان جدیت و عقلانیت وارد عرصه رسانه شود و ماموریت جشنواره ابوذر تداوم راه شهید سلیمانی در عرصه رسانه است.

وی با تاکید بر اینکه کلیه فعالان رسانه باید در همه آثارشان تفکر سردار سلیمانی را الگو قرار دهند افزود: امروزه مهمترین نگرانی کشور، حضور دشمنان با سرمایه گذاری عظیم در جبهه های فرهنگی مقابله با جمهوری اسلامی است و خبرنگاران در این مسیر وظیفه خطیری برعهده دارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران باید وقایع را آنگونه که هست روایت کنند تصریح کرد: امروز ارزشمند ترین کالا اطلاعات است اما گرانترین کالا خبر است و خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم در جنگ عظیم فرهنگی با دشمن باید لایه ها و ابزار آن را شناسایی کرده و ارزش و اهمیت کار خود را بشناسند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت بکارگیری تدبیر و شجاعت در کار رسانه گفت: باید در کنار رعایت اخلاق رسانه، تفکر شهید سلیمانی با همان جدیت و عقلانیت وارد عرصه رسانه شود.

وی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی مدیون پیشتازی گیلانیها در ۸ دی سال ۸۸ است ادامه داد: هرزمان اسم گیلان می آید یاد حماسه ۸ دی سال ۸۸ گیلان می افتم و تصاویر پیشگامی مردم گیلان در ذهنم همیشه ماندگار است و معتقدم ۸ دی به گردن ۹ دی حق دارد.

رضایی با بیان اینکه دو تفکر حوادث سالهای اخیر را در کشور رقم زده اند گفت: یک تفکر ، اندیشه ای است که ریشه حل مشکلات کشور را در خارج از کشور و در مذاکره و امتیاز دادن به خارجی ها دانسته و اعتقاد چندانی به متخصصان و جوانان نداشته و منکر توان داخلی است.

نماینده مردم دشتستان اضافه کرد: تفکر دوم اندیشه انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)رهبر انقلاب و شهداست که معتقد است این ملت می توانند مشکلاتان را حل کنند.

رضایی با اشاره به دستاوردهای تفکر انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی ، درخشش در دفاع مقدس و همچنین پیشرفت های چشمگیر علمی و اقتصادی با استفاده از توان داخلی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون هرزمان کشور به این تفکر اعتماد شد پیشرفت داشتیم همانگونه که ساخت مدرن ترین موشکها، پیشرفت های علمی و اقتصادی و ساخت پالایشگاه ها در بدترین زمانی که بیشترین تحریم وجود داشت توسط همین تفکر ساخته شد.

وی با اشاره به ضرورت ادامه راه شهید سلیمانی ها افزود: مدیران این تفکر امام و رهبری بودند و علمدار ان سردار سلیمانی است و اعتقاد دارم تفکری که داعش را نابود کرد می تواند فقر و طلاق و بیکاری و محرومیت را در کشور از بین ببرد

 

معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی:

نقش بسیار مهم رسانه ها در جریان اطلاع رسانی آگاهی بخشی و جریان سازی از آغاز انقلاب اسلامی

سید حجت مهدوی، معاون فرهنگی،اجتماعی،گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از آغاز انقلاب اسلامی رسانه ها در جریان اطلاع رسانی آگاهی بخشی و جریان سازی نقش بسیار مهمی داشتند، افزود: در ادامه در دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم همین واقعیت و ضرورت کاملا دیده می شود و نقش رسانه ها به عنوان یکی از ابزار های کاملا محسوس و تاثیر گذار بود.

همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا وضعیت صنفی و اشتغال رسانه های استان وضعیت بهتری به خود بگیرد و در این امر همه باید پای کار باشند چون رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی وظیفه سنگینی را به عهده دارد.

فرق ما با همه رسانه های دنیا در صداقت و درایت و مسوولیت های انسانی است و رسانه های جمعی با تبیین نقش مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنگاه های اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی کمک حال کشور خواهند بود.

مسوول بسیج رسانه گیلان:

رسانه های استان علی رغم همه مشکلات پای کار بوده اند

مهدی پارسا مسوول بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه در سال جهت تولید رسانه های استان توانستند علیرغم همه مشکلات در کنار دستگاه‌های اجرایی در زمینه رفع مشکلات مردم گام بردارند، افزود رسانه های استان با توجه به شیوع کرونا در یک سال گذشته با همه سختی‌ها پای کار بوده اما این نکته قابل توجه است که وضعیت صنفی رسانه ها و معیشتی این قشر زحمتکش بسیار در خطر است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده اما همچنان نداشتن امنیت شغلی از خواسته‌ها و دغدغه‌های رسانه‌هاست اصحاب رسانه برای دفاع از کیان و امنیت ملی خودشان به استقلال شغلی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان ۱۳۸۶ اثر دریافت شد که رشد ۱۹ درصدی تولید خبری نسبت به سال گذشته داشتیم و ۴۴ اثر به عنوان آثار برتر از سوی هیات داوران برگزیده شد

 

منبع: مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied