شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:‌

طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا مانع از کاهش رشد اقتصادی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا به افزایش آرامش کسب‌وکار کمک کرده و مانع از کاهش رشد اقتصادی می‌شود.

طرح بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا مانع از کاهش رشد اقتصادی می‌شود

به گزارش شمانیوز؛ محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: در حال حاضر بیمه مرکزی با صدور مجوز بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا، گام‌های اولیه‌ای برای جبران خسارت‌های مادی اصناف و صنوف مختلف که در پاندومی کرونا آسیب دیده‌اند، برداشته است و این اقدام می‌تواند از زیان کسب‌وکارها به ویژه کسب و کارهای خرد جلوگیری کند و ضمن ایجاد آرامش در فضای تولید و توزیع به رونق اقتصادی و جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی نیز منجر شود.

وی افزود: کرونا و یا هر اپیدمی دیگری جزو حوادث غیرمترقبه است و نمی‌توان بدون تعیین تعرفه‌های بیمه‌ای مناسب  انتظار داشته باشیم، بیمه‌ها درگیر آن شوند.

زنگنه تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا و بیماری‌هایی از این دست، جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود و طبیعی است که  کسب‌وکارها متأثر از گسترش آن با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. بنابراین باید پوشش چتر بیمه در این موارد افزایش یابد که خوشبختانه نخستین گام با راه‌اندازی بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندومی و اپیدمی کرونا برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ صنعت بیمه یک بنگاه اقتصادی است و اگر بخواهند رشته بیمه‌ای جدیدی تعریف کنند قاعدتاً براساس مدل‌های بیمه‌ای عمل می‌کنند. درهمه بیمه‌نامه‌های کنونی بندی وجود دارد که در آن موارد و حوادث غیرمترقبه را از آن مستنثی کرده است بنابراین کرونا و یا هر اپیدمی دیگری جزو حوادث غیرمترقبه است که نمی‌توان بدون تعیین تعرفه‌های بیمه‌ای انتظار داشته باشیم بیمه‌ها درگیر آن شوند که خوشبختانه با انجام محاسبات، این اتفاق رخ داده است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس و نماینده مردم تربت حیدریه با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از بیمه‌ها در کشور افزود:‌ در حوزه سیل و زلزله و آتش‌سوزی نیز بیمه‌هایی وجود دارد که مردم استقبال زیادی به صورت همه‌گیر و فراگیر از آن ندارند بنابراین یکی از موضوعات مهم در بحث بیمه‌ها ضرورت فرهنگ‌سازی است.

زنگنه گفت:‌ البته دولت‌ها نیز در این زمینه تکالیف و مسئولیت‌هایی دارند و دولت می‌تواند با توجه به احتمال شیوع دوباره اپیدمی‌های دیگر و جهش‌های پی در پی ویروس کرونا منابعی را برای حمایت از شرکت‌های بیمه‌ای که در برابر این حوادث پوشش بیمه‌ای ارائه می‌کنند، پیش‌بینی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با بیان اینکه برخی از کسب و کارها بیش از شش ماه است که تعطیل بوده‌اند، اظهار کرد:‌ دولت باید از بیمه‌ها حمایت کند و با تعامل بین دولت و شرکت‌های بیمه‌، صندوقی ایجاد شود و بخشی از ریسک شرکت‌های بیمه در مباحث مربوط به اپیدمی‌ها توسط دولت تعیین شود تا آن شرکت بیمه‌ای هم بتواند سقف حمایت‌ها از کسب وکارهای آسیب دیده از اپیدمی‌ها را ارایه دهد.

در حال حاضر بیمه تعاون با طراحی محصولی با نام «بیمه توقف کسب‌وکار ناشی از اپیدمی» اقدام به بیمه کسب‌وکارها در شرایط بروز اپیدمی به‌ویژه ویروس کرونا کرده است که «واکسن اقتصادی کووید-19» نیز نامیده می‌شود و به صورت انحصاری از سوی بیمه تعاون به فروش می‌رسد.

مجوز صدور این بیمه‌نامه شهریورماه سال جاری از سوی بیمه مرکزی صادر شده است.

بیمه توقف کسب‌وکارناشی از اپیدمی (کرونا) اولین بیمه پارامتریک ایرانی محسوب می‌شود.

منبع: اقتصادآنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied