شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مالزی و زیباترین مناطق از نظر ایرانی‌ها

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن شهری به نام کوالالامپور می‌باشد؛ که این شهر بزرگ‌ترین منطقه در کشور مالزی است. زبان رسمی کشور مالزی، مالایی می‌باشد. حکومت این کشور جز پادشاهی مشروطه‌ی فدرال است. واحد پول این کشور رینگیت می‌باشد.

مالزی و زیباترین مناطق از نظر ایرانی‌ها

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن شهری به نام کوالالامپور می‌باشد؛ که این شهر بزرگ‌ترین منطقه در کشور مالزی است. زبان  رسمی کشور مالزی، مالایی می‌باشد. حکومت این کشور جز پادشاهی مشروطه‌ی فدرال است. واحد پول این کشور رینگیت می‌باشد.

 

 

در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی مناطق زیبا و توریستی کشور مالزی که مورد پسند ایرانی‌ها واقع شده است، صحبت کنیم.

 

1397070812150330815536744 - Copy

 

زیباترین مناطق در کشور مالزی

 

شهر مالزی مکان‌های زیبا، جالب و دیدنی زیادی را در خود جای داده است و همین موضوع باعث شده است، کسانی که دائما در حال سفر هستند و ترجیح می‌هند که از سفرهای خارجی به جای سفرهای داخلی استفاده کنند، مالزی و دیدن شهرهای کوچک و بزرگی که در خود جای داده است، می‌تواند یک گزینه‌ی خوب برایشان باشد.


1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy (2)

  1. شهر کوالالامپور در کشور مالزی
     

کشور مالزی، یک کشور بی‌نظیر از لحاظ مناطق فوق‌العاده زیبا و همچنین توریستی است، که بسیاری از گردشگران، شهر کوالالامپور را به عنوان یک مرکز گردشگری انتخاب می‌کنند به طوری که اغلب تورهای مالزی در پایتخت این کشور، که در شهر کوالالامپور می‌باشد را ارائه می‌کنند اما شهر گردشگری فقط به کوالالامپور محدود نمی‌شود و جای جای این کشور پر از مناطق گردشگری و توریستی می‌باشد.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شهر مالزی در ایالت سلانگور، شهر زیبای کوالالامپور می‌باشد. شهرت این شهر برای زمانی است که، بسیاری از مردم در کشورهای مختلف برای کار کردن در معدن، به این شهر مهاجرت کردند که در نهایت به یکی از شهرهای مهم در کشور مالزی تبدیل شد.

این  شهر در ماه‌های آذر تا بهمن و همچنین ماه‌های اردیبهشت تا تیر، بهترین و مناسب‌ترین زمان برای خرید تور‌های گردشگری می‌باشد. بیشتر افراد گردشگر علت شهرت این شهر را غذاهای فوق‌العاده با کیفیت، جاذبه‌های گردشگری زیبا و همچنین مراکز خرید می‌دانند.



1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy

  1. شهر زیبای پنانگ در کشور مالزی

 

این شهر توریستی در مرز قاره‌ی آسیا و اروپا می‌باشد که در شمال غرب کشور مالزی واقع شده است. جاذبه‌های گردشگری این شهر شامل: سواحل آرام، میوه‌های رنگارنگ استوایی، غذاهای خوش مزه و همچنین جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی می‌شوند. همین موضوع باعث شده است که مسافران و توریست‌های زیادی از ایران وارد این کشور شوند.

اگر می‌خواهیند به این شهر دیدنی سفر کنید، بهترین زمان برای خرید تورهای گردشگری در اواسط آبان تا بهمن می‌باشد.

 

  1. شهر لنکاوی در کشور مالزی

 

لنکاوی یکی از پر جاذبه‌ترین شهرهای مالزی محسوب می‌شود. این شهر به دلیل زیبا و بی‌نظیر بودن، لقب بهشت مالزی را از آن خود کرده است. لنکاوی از 99 جزیره، درختان سرسبز، امکانات تفریحی و رفاهی تشکیل شده است. تلکابین کوهستانی و پارک گونونگ، از جمله مکان‌های توریستی در این شهر دیدنی هستند که جمعیت زیادی را به خود جذب کرده است؛ به همین دلیل این مکان، مملو از گردشگران و بازدید کنندگان از کشورهای مختلف می‌باشد.

 

1397070812150330815536744 - Copy - Copy

 

  1. کوچینگ در کشور مالزی

 

کوچینگ یکی دیگر از شهرهای توریستی مالزی، به شمار می‌آید. از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این شهر می‌توان به خیابان‌های سنگ فرشی و رودخانه‌ی ساراواک و... اشاره کرد. این رودخانه در اطراف شهر زیبای کوچینگ قرار گرفته است. بسیاری از افراد در کنار این رودخانه می‌نشینند و از منظره‌ی چشم نواز و آرام این رودخانه و تماشای قایق‌هایی که از آنجا می‌گذرند‌، لذت می‌برند.

در کوچینگ نسبت به سایر شهرهای مالزی، لباس‌ها و دیگر اجناس با کیفیت بیشتر و همچنین با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسد. با دیدن این شهر، به خوبی می‌توانید حس کنید که در قلب اروپا قرار دارید؛ چرا که این شهر با شهرهای آسیایی کاملا متفاوت است. به طوری که می‌توان گفت این شهر، هیچ شباهتی به قاره‌ی آسیا و کشورهای آن ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از توریست‌های ایرانی را به خود جذب کرده است.

 

 

1397070812150330815536744 - Copy

  1. پارک گونونگ در کشور مالزی

 

گونونگ گادینگ یکی از پارک‌های ملی ‌مالزی محسوب می‌شود که بدون شک برای گیاه‌شناسان در سرتاسر جهان، جذاب شناخته می‌شود. علاوه بر گیاهان متعدد و گوناگونی که در این پارک وجود دارد، یکی از گل‌هایی که بسیار از نظر گیاه‌شناسی پر‌اهمیت و مهم محسوب می‌شود چون به طور تقریب نه ماه طول می‌کشد تا این گل به رشد کامل برسد، نام این گل رافلز می‌باشد که در این پارک هرساله می‌روید. این پارک دارای چندین قله‌ی کوهستانی و فضایی بکر برای نشستن و تماشای این پارک می‌باشد.

پارک ملی گونونگ گانینگ از مساحت بسیار زیادی تشکیل شده است و به قدری بزرگ است که، برخی افراد از این پارک به عنوان مکانی برای پیاده‌روی استفاده می‌کنند.

 

  1. جزیره‌ی مانوکان در کشور مالزی

 

این جزیره نخستین پارک آبی و ملی، مالزی می‌باشد که برای مکان تفریح بسیار مناسب است. در این مکان امکان قواصی در آب‌های کم عمق فراهم شده است که می‌تواند یکی از تجربه‌های عالی برای شما باشد؛ علاوه بر این صخره‌های مرجانی که در این پارک قرار گرفته است، اشتیاق مردم را برای عکسبرداری در این مکان بیشتر می‌کند و ایرانی‌ها هم از این شهر بسیار استقبال می‌کنند.

 

75

 

  1. غار باتو در کشور مالزی

 

لازم است بدانید که در کشور مالزی اقوام مختلفی از جمله بودایی‌ها، هندوها و مسلمانان در کنار هم، بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند. هندوها به دلیل اینکه بخش زیادی از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده‌اند، مکان‌های مذهبی مخصوص خود را در این کشور پایه‌گذاری کرده‌اند. یکی از این مکان‌های مذهبی که مخصوص فرقه‌ی هندویی می‌باشد، همین غارهای باتو است.

هندوها در ورودی این غارها خدایانی قرار داده‌اند و با رنگ طلایی آن‌ها را رنگ آمیزی کرده‌اند؛ به همین خاطر در ورودی غارها، خدایانی از جنس‌های مختلف به چشم می‌خوردند در صورتی که قصد بازدید و تماشای این غارهای باتو را دارید بهتر است، در زمانی به غیر از تایم‌هایی که درآن‌ها مناسبت‌هایی وجود دارد، به این مکان مراجعه کنید.


 

  1. معبد کک لوک سی

 

این معبد در سال 1891 تاسیس شد. بنابراین از معبدهای جدید مالزی شمرده می‌شود. این معبد پر از اهمیت است چون از مهم‌ترین معبدهای اقوام بودایی در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود؛ همچنین از بزرگ‌ترین معبدهای مالزی است. نام دیگر این معبد سوپرم بلیس نیز معروف است. در این معبد مجسمه‌ها و تصاویری از خدایان بودایی به چشم می‌خورد؛ همچنین یکی از جذابیت‌های این مکان کنده‌کاری‌های روی چوب است که در این معبد دیده می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا این مکان از نظر ایرانیان نیز، یک مکان جذاب به نظر بیاید.

 

همان طور که در پیش نیز اشاره کردیم، مکان‌های زیاد و باشکوهی در این مناطق یافت می‌شود، که ما در این مقاله به تعداد اندکی از آن اشاره کردیم. اگر از تورهای خارجی برای گردشگری استفاده می‌کنید، تور مالزی می‌تواند یک گزینه‌ی خوب برای شما باشد.

1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied