شمانیوز
شما نیوز

تکمیل روند ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش دربهار1400

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دربازدید از پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش برتسریع روند ساخت این مجموعه در چارچوب برنامه زمانبندی تاکید کرد.

تکمیل روند ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش دربهار1400

غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان صبح امروز پنجشنبه 7 اسفند به همراه سید احسان خاندوزی نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی ازمعاونان و مشاوران سازمان منطقه آزاد کیش از روند ساخت پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش بازدید کرد.

غلامحسین مظفری ضمن گفتگو بانمایندگان پیمانکار ، مشاور و مجریان این طرح از نزدیک در جریان فرآیندهای جاری  قرار گرفته  و  بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند ساخت ساختمان اصلی و تکمیل تامین و نصب تجهیزات جهت بهره برداری از این پایانه تا خرداد 1400 تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به استاندادهای بین المللی در روندساخت و تجهیز این مجموعه که نقش مهمی دررونق صنعت گردشگری کیش دارد درخصوص زیباسازی محوطه ، استفاده ازطراحی های جذاب درایجاد فضای سبز اطراف پایانه و مدیریت زمان با هدف تسریع روند اجرای آن دستوراتی صادرکرد.

بر اساس این گزارش عملیات اجرایی محوطه اصلی پایانه و معابر آن تاپایان امسال به همراه نیرورسانی و‌تامین برق کل مجموعه  تکمیل می شود .

همزمان روند ساخت فضای داخلی پایانه نیز باجدیت ادامه دارد و درحال حاضر اجرای  کف سازی نهایی، اجرای سقف کاذب، کارهای تکمیلی تاسیسات برق و مکانیک و تامین و نصب تجهیزات از جمله پلهای تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما، زیرسازی های لازم جهت نصب تسمه نقاله های انتقال بار، آسانسور، پله های برقی و ...در حال انجام  است.

بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی می شود ساخت پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش تاپایان خرداد ۱۴۰۰تکمیل شود.

لازم به ذکراست در آغاز  ساخت ، ظرفیت پذیرش در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ۳ میلیون مسافر در سال پیش بینی شده بود که با اعمال تغییرات در طرح و‌بهینه سازی امکانات  این ظرفیت به ۶ میلیون مسافر در سال ارتقاء  یافته است.

 

روابط عمومی منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied