شمانیوز
شما نیوز

فردا با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو انجام می شود:

آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی داراب

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته داراب فردا همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) و با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو آغاز می شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی داراب

امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی (PCC) با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن آهک پخته و ۲۰ هزار تن کربنات کلسیم در شهرستان داراب اجرایی می شود. براساس طرح توسعه، میزان تولید سالانه تا ۵۰ هزار تن قابل افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: مدت اجرای طرح 2 سال و نیز 10 ماه اکتشاف بوده و حدود ۳۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای این طرح با استفاده از توان بخش خصوصی (پس از برگزاری فراخوان جذب سرمایه گذار)، پیش بینی شده است. با بهره برداری از آن، برای 60 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به افزایش چشمگیر نیاز صنایع به آهک طی سال های اخیر و سال های آتی تصریح کرد: این روند به دلیل احداث واحدهای تولیدی جدید و نیز طرح های توسعه ای در بخش های مختلف صنعتی و نیز افزایش قیمت حامل های انرژی به عنوان بخشی از طرح تحول اقتصادی دولت است.

وی افزود: طی سال های اخیر، احداث واحدهای جدید تولید آهک با استفاده از فناوری روز دنیا به منظور بهینه سازی مصرف انرژی برای کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید آهک رسوبی (PCC) با نگاه به تامین نیاز داخل و بازارهای بین المللی به واسطه مزیت های نسبی کشور در دستور کار ایمپاسکو قرار گرفته است.

 

روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied