شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صمت اعلام کرد:

وجود بیش از 3 هزار و 600 طرح نیمه تمام صنعتی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور

​مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 3 هزار و 639 طرح نیمه تمام صنعتی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری حدود 119 هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغالزایی 155 هزار نفر در کشور وجود دارد.

وجود بیش از 3 هزار و 600 طرح نیمه تمام صنعتی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور

علیرضا هادی گفت: تعداد طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 80 درصد 12 هزار و 993 طرح و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها در حدود 289 هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغالزایی 463 هزار نفر می باشد.

​مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نزدیک به 19 هزار و 185 طرح نیز دارای پیشرفت فیزیکی بین 20 تا 60 با پیش بینی 579 هزار میلیارد تومان و امکان اشتغال 747 هزار نفر در کشور فعال هستند.

هادی تعداد طرح‌های دارای پیشرفت کمتر از 20 درصد را 28 هزار و 909 طرح اعلام کرد و گفت: میزان نیاز سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در حدود 977 هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است که برای حدود یک میلیون و 92 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در مجموع در کل کشور 83 هزار و 780 جواز تاسیس وبیش از 74 هزار پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت صادر شده است.

وی توضیح داد: تمرکز بیشتر بر طرح های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی، واحدهای صنایع پیشران و واحدهای که در حال حاضر تولیدشان در کشور با کمبود مواجه است می باشد.

هادی گفت: این طرح ها بطور مداوم رصد و پایش می شود تا با رفع موانع به مرحله بهره برداری برسند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها افزود: فرصت های سرمایه گذاری، صنایع پیشران و صنایع اشباع را در سامانه بهین یاب قرار دادیم تا سرمایه گذاران جدید از آن استفاده نمایند

وی گفت: بهم رسانی واحدهای تعطیل و راکد با سرمایه گذاران جدید از دیگر برنامه های است که در وزارتخانه دنبال می شود.

 


شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied