شمانیوز
شما نیوز

رشد تولید فولاد هرمزگان در سه ماهه نخست سال جاری

فولاد هرمزگان به عنوان چهارمین فولاد ساز بزرگ کشور، در سال تولید ، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها سعی می کند تا با شناسایی موانع و پشتیبانی های لازم رکوردهای جدیدی از تولید به ثبت برساند و در مسیر رشد تولید گام بردارد. در سایه همکاری ، همدلی ، تلاش و برنامه ریزی های مدون در فولاد هرمزگان شاهد رشد رکورد تولید تجمعی در فصل بهار این شرکت هستیم .

رشد تولید فولاد هرمزگان در سه ماهه نخست سال جاری

به گزارش شمانیوز: عطالله معروفخانی ، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درباره موفقیت این شرکت در تولید تختال و آهن اسفنجی طی ۳ ماه اول امسال، گفت: در سال جاری با عنایت به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، تمام تلاش و برنامه ریزی ها و اهداف پایه گذاری شده  در این شرکت عمل به فرمایش معظم له و تولید حداکثری است . لذا پس از ثبت رکورد ماهیانه تولید آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه رشد تولید 22 درصدی تجمعی تختال در فصل بهار و رشد تولید 16 درصدی تجمعی آهن اسفنجی افتخار دیگری است که در فولاد هرمزگان رقم خورد  . 

وی در ادامه گفت : غیورمردان فولاد هرمزگان با تلاش خود توانستند در فصل بهار 22 درصد تولید این شرکت را نسبت به سال قبل افزایش داده و تولید 389468 تن تختال را در فصل بهار ثبت نمایند که بیشترین مقدار تولید در فصل بهار از ابتدای تاسیس کارخانه است. 

همچنین تلاشگران فولاد هرمزگان در واحد احیا مستقیم توانستند 467585 تن آهن اسفنجی تولید کرده تا رشد 16 درصدی را در این بخش شاهد باشیم .

وی در ادامه از رشد فروش در بازارهای داخلی و صادراتی گفت و تصریح کرد: با وجود تمام تحریم های ظالمانه در حوزه فروش داخلی و صادراتی مجموعا رشد 14 درصدی را در تناژ به دست آوردیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان محصول این شرکت در خاورمیانه را جز با کیفیت ترین تختال ها دانست و گفت : یکی از دلایل حفظ مشتری های ما کیفیت بالای تختال تولیدی است به گونه ای که98.74 تختال های تولیدی سالم و  99.7 ذوب های تولیدی مطابق با سفارش مشتری است. 

وی ثبت این نتایج درخشان را نتیجه تلاش و همدلی همه جهادگران عرصه تولید در فولاد هرمزگان دانست و گفت: دست همه کارگران و تلاشگرانی که در این شرایط خاص آب و هوایی هرمزگان بی وقفه از جان و دل مایه می گذارند تا تولید در فولاد هرمزگان رو به جلو حرکت کرده و چرخی از چرخ های اقتصاد کشور به گردش دراید به گرمی می فشارم و از یکایک آن ها سپاسگزارم.

معروفخانی در اهمیت تولید تختال برای کشور گفت: تختال که به عنوان محصول نهایی فولاد هرمزگان شناخته می شود. یک ماده اولیه برای بسیاری از شرکت های فولادی محسوب می شود که در نهایت به مصرف صنایع بزرگی چون خودرو سازی ، لوازم خانگی ، کشتی سازی ، نفت و گاز و ... می رسد. نتیجه آنکه حمایت از تولید در شرکت های مادر،مستقیما به جهش تولید و اشتغال پایدار در صنایع پایین دستی و در نهایت خودکفایی کشور در این زمینه  همراه با اقتصادی پایدار و پویا می انجامد . 

وی در ادامه افزود : این رکورد در حالی ثبت شده است که فولاد هرمزگان با مشکل تامین برق در بهار و تابستان روبروست .

 معروفخانی با تاکید براینکه فولاد هرمزگان یک شرکت صنعتی مادر و راهبردی در کشور است  تصریح کرد : فولاد هرمزگان  در پی ساخت نیروگاه مستقل برای تولید برق خود می باشد اما تا زمان ساخت و بهره برداری ازاین نیروگاه نیازمند پشتیبانی جدی وزارت نیرو  و دستگاه های ذیربط در جهت تامین انرژی و رفع این مانع اصلی تولید می باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied