شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبرداد؛

پایان شیب تند افزایش قیمت مسکن با مالیات بر عایدی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه شاهد شیب تند افزایش قیمت مسکن نخواهیم بود، از بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد.

پایان شیب تند افزایش قیمت مسکن با مالیات بر عایدی

به گزارش شمانیوز، اقبال شاکری ، درباره تاثیر اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه در کنترل و ساماندهی بازار مسکن، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه برای چهار بازار خودرو، طلا، ارز و مسکن طراحی شده که به دلیل عدم تبیین دقیق موجب نگرانی میان مردم شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیر مالیات بر عایدی سرمایه به سمت سوداگران و دلالان چهار بازار اصلی کشور بوده و به هیچ عنوان به مردم عادی اصابت نمی کند، افزود: مالیات بر عایدی سرمایه با هدف کنترل بازارها و جلوگیری از فعالیت سوداگران در حوزه مسکن، خودرو، طلا و ارز اجرایی خواهد شد تا افراد با احتکار به دنبال افزایش قیمت نباشند.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه برای درآمدهای نامشروع از محل احتکار، مالیات وضع می‌کند، تصریح کرد: افرادی که برای خود و اعضای خانواده‌ خود مسکن و خودرو خریداری می‌کنند، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در واقع برای مردم، آستانه مصرف طراحی شده است اما افرادی که در بازارهای چهار گانه ورود کرده و با احتکار به بازار شوک افزایش قیمت می‌دهند، باید بر اساس عایدی درآمد خودشان مالیات پرداخت کنند.

شاکری با بیان اینکه دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن مشابه چند سال اخیر نخواهیم بود، اضافه کرد: با تصویب و اجرای دقیق مالیات بر عایدی سرمایه دیگر افزایش با شیب تند در بازار مسکن را شاهد نخواهیم بود و اگر افزایشی باشد همانند سایر اقلام و اجناس متناسب با تورم عمومی خواهد بود.


بیشتربخوانید:امضا تفاهمنامه بین بانک مسکن و ارتش جهت ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی


 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس قبل هم مطرح شده بود اما اهتمام جدی برای بررسی و تصویب آن وجود نداشته است؛ حال در مجلس تلاش می‌کنیم ایرادات و ابهامات آن را با استفاده از نظر اندیشکده‌های تخصصی، صاحب نظران و مرکز پژوهش‌ها مجلس رفع کرده و بهترین شکل ممکن تصویب کنیم.

 

تاثیر تعیین سقف اجاره در کنترل بازار

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ضرورت برخورد قانونی با افرادی که مصوبه تعیین سقف اجاره بها را رعایت نمی‌کنند، گفت: تعیین سقف افزایش اجاره بها در ستاد ملی مقابله با کرونا در صورتی که قاطعانه اجرایی شود مصوبه بسیار خوبی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب و اجرای طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی است مانع بی‌نظمی و فعالیت های غیر رسمی بنگاه‌های ملکی نظیر افزایش اجاره بها بیش از سقف تعیین شده، می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول موجب می‌شود وزارت راه و شهرسازی با تسلط اطلاعاتی بیشتری بازار اجاره بها مسکن را کنترل کند.

وی گفت: بی تردید باید با هر فردی که از مصوبه تعیین سقف اجاره بها مسکن با انجام معاملات صوری و عدم ثبت رسمی معاملات و یا عدم رعایت مصوبه تعیین سقف جاره بها تخطی کرد، قاطعانه برخورد شود.

 

 

منبع:پایگاه خبری بانک‌ مسکن- هیبنا

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied