شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

آخرین اخبار از درگیری های اصفهان

در شرایطی که کشاورزان معترض اصفهان از روز چهارشنبه بعد از دو هفته تحصن در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که چادرهای خود را جمع می‌کنند و منتظر عمل مسئولان استانی و ملی به وعده‌های خود بودند، امروز جمعیت اندکی با حضور در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود، در این محل تجمع کردند و باعث شروع درگیری های اصفهان شدند.

آخرین اخبار از درگیری های اصفهان

به گزارش شمانیوز: درگیری های اصفهان از تجمع کشاورزان معترض بود. درگیری های اصفهان بعد از دوهفته تحصن در بستر خشک زاینده رود اتفاق افتاد. درگیری های اصفهان با ورود عده ای فرصت ضد انقلاب با اطلاع از پایان یافتن اعتراض کشاورزان شروع شد.در شرایطی که کشاورزان معترض اصفهان از روز چهارشنبه بعد از دو هفته تحصن در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که چادرهای خود را جمع می‌کنند و منتظر عمل مسئولان استانی و ملی به وعده‌های خود بودند، امروز جمعیت اندکی با حضور در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود، در این محل تجمع کردند و باعث شروع درگیری های اصفهان شدند.

در این میان، عده اندکی از این افراد، با سر دادن شعارهایی در صدد بر هم زدن آرامش محل بودند که با دخالت پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور، این افراد از محل متفرق شدند.

درگیری های اصفهان هیچ مورد فوتی نداشته است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصدومان حوادث امروز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر اصفهان به صورت سرپایی درمان شدند و هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.

نورالدین سلطانیان در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان، اظهار کرد: تاکنون بیشتر مصدومانی که به مراکز درمانی ما مراجعه کردند سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی افزود: حال عمومی دیگر مصدومانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اصفهان بستری هستند رضایت‌بخش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.

درگیری های اصفهان

شروع درگیری های اصفهان

پس از آنکه مطالبه گری آرام کشاورزان سرانجام به همگرایی مردم نصف جهان برای احیای زاینده رود رسید و جمعه گذشته ۲۸ آبان قاب بی نظیری از همدلی و متانت در حافظه تاریخ ثبت شد، امروز اما بدنبال انتشار فراخوان هایی از سوی برخی عناصر مشکوک و نزدیک به ضدانقلاب در شبکه های مجازی با وجود اینکه کشاورزان پایان تجمع خود را پس از ۱۷ روز طبق توافق شورای میرآب شرق و غرب اصفهان با مسوولان مبنی بر "رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب" بطور رسمی اعلام کرده بودند، جمعیتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در بستر زاینده رود تجمع کردند. 

این رخداد که در ساعات نخستین صبح جمعه به وقوع پیوست در ابتدا آرام و بی حاشیه بود و مردم با سردادن شعارهایی بار دیگر احیای زاینده رود را خواستار شدند؛ اما بتدریج با نمود برخی تحرک ها  فضای این مطالبه گری به حق، ملتهب شد. 

در این میان برخی افراد که هیچ شباهتی به کشاورزان نداشتند با حضوری مشکوک و تحریک کننده سعی در ایجاد التهاب در بستر زاینده رود داشتند. 

پس از تحرک این افراد و ایجاد التهاب چند صد نفره، پلیس برای متفرق کردن جمعیت ناچار به مداخله شد. 

جمعیت مستقر در بستر زاینده رود که ابتدا در حوالی پل خواجو بود پس از اقدام پلیس برای متفرق کردن، بتدریج و طی چند مرحله به سمت پل فردوسی و سپس سی و سه پل حرکت کرد. 

در این میان برخی افراد از میان جمعیت به سمت نیروهای امنیتی و پلیس سنگ پرتاب کردند و در برخی مسیرهای همجوار نیز درگیری های لفظی با ماموران مشاهده شد که با خویشتن داری ماموران ناجا همراه شد و جمعیت معترضان از بستر زاینده رود به سمت برخی خیابان های همجوار حرکت کردند. گفته می شود در میان تحریک کنندگان چند نفر از عناصر مشکوک شناسایی و بازداشت شده اند.

درگیری های اصفهان

سواستفاده شبکه های اجتماعی و  فعالان نزدیک به ضدانقلاب

در این میان برخی شبکه های اجتماعی و  فعالان نزدیک به ضدانقلاب با انتشار فیلم هایی که مربوط به سال های گذشته بویژه آبان ۹۸ است قصد داشتند تجمع امروز مردم اصفهان را بیش از آنچه مشاهده می شود تنش زا توصیف کنند. 

اواسط آبان ماه بود که در نزدیکی پل خواجو شاهد برافراشتن اولین چادر کشاورزان شرق اصفهان در حالی بودیم که با گذشت یک هفته از استقرار آنها، چادر دوم از سوی کشاورزان غرب اصفهان قدعلم کرد و هر روز بر سیل جمعیت مطالبه گران در حالی اضافه می شد که برای نخستین بار مردم اصفهان که خطر جدی فرونشست زمین را از نزدیک لمس و احساس کرده بودند به گروه دادخواهان و مطالبه گران احیای زاینده رود پیوستند.

اوایل هفته جاری هم  اعضای صنف کشاورزی اصفهان، شورای میراب شرق و شورای آب بران غرب به نمایندگی از جمعیت ۴۵۰ هزار نفر از کشاورزان اصفهان با استاندار جدید و  پا درمیانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به توافق رسیدند و بیانیه ای در هفت بند تنظیم  شد  که در بند انتهایی جمع کردن چادر کشاورزان از بستر زاینده رود بود. 

در این میان حسین وحیدا عضو هیات مدیره صنف کشاورزان اصفهان اعلام کرد: "کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه‌هایی پیگیری خواهند کرد و این کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارند". 

همچنین مطابق با بیانیه شماره پنج شورای میرآبها و آببران حوضه زاینده رود از روز شنبه ششم آذر طبق توافقات بعمل آمده، اجرای مصوبات با مدیریت کمیته ای مرکب از  نمایندگان صنف کشاورزی (شورای میرآبها و آببران) و سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای و استانداری شروع می شود و گزارشات لحظه به لحظه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

درگیری های اصفهان

تجمع تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه زاینده رود 

پس از پایان تجمع کشاورزان در روز گذشته، از صبح امروز در حالی که تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه تجمع کرده بودند، تعداد اندکی با شعار‌های تند و از جمله بر ضد صدا و سیما، با پلیس درگیر شدند.

 به گزارش شاهدان این افراد از کشاورزان اصفهان نبوده اند. پلیس برای پراکنده کردن این افراد به گاز اشک آور متوسل شد.

کشاورزان اصفهان پس از ۱۶ شبانه روز تحصن و برپایی چادر، از صبح دیروز با قرائت بیانیه‌ای در قالب توافقنامه‌ای، به تجمع خود پایان دادند و بستر رودخانه زاینده رود را ترک کردند.

آن گونه که وحیدا، عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اعلام کرده، کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه‌هایی پیگیری خواهند کرد و این کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارند.

گرداوری از ایرنا، تسنیم و ایمنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied