شمانیوز
شما نیوز

بورس

سلیمی زاده مدیر روابط عمومی بورس تهران شد | سوابق سلیمی زاده

امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

سلیمی زاده مدیر روابط عمومی بورس تهران شد | سوابق سلیمی زاده

به گزارش شما نیوز: بورس در اولین روز کاری هفته جاری (شنبه 15 آبان ماه) مثبت شد و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحدی رسید. شاخص هم وزن بورس، نیز، رشد ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحدی داشت و در عدد ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد متوقف شد. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است.
صبح امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) «محمد هادی سلیمی زاده» به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، منصوب شد. وی که جایگزین «سارا علیاری» در این سمت شده، مسئولیت مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد و در حوزه مستند سازی نیز به فعالیت پرداخته است.
گفتنی است، سلیمی زاده، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد علوم اقتصادی دانشگاه تهران است که در حوزه رسانه و اقتصاد عمومی فعالیت داشته است.
لازم به ذکر است، مدیر جدید روابط عمومی سازمان بورس متولد سال ۱۳۶۸ است و در یک اثر سینمایی نیز به عنوان تهیه کننده به فعالیت پرداخته است.

پیش بینی بورس تا پایان سالجاری

«سجاد امیری» کارشناس بازار سرمایه به علت ایجاد روند نزولی معاملات بورس در هفته گذشته و همچنین عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین روندی اشاره کرد و افزود: به طور قطع یکی از علل مهم کاهش شاخص بورس در بازار، انتظار سرمایه‌گذاران از تصمیمات قطعی دولت جدید و اجرای هر چه زودتر آنها است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به تدریج در بازارهای موازی رکودی در حال شکل گیری است که سبب ایجاد مشکل برای چرخش پول در اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین زمانی که نقدینگی وجود نداشته نباشد به مراتب شاخص بورس هم از توانایی لازم برای طی کردن این مسیر صعودی برخوردار نیست.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند اصلاحی شاخص بورس تا کجا می تواند ادامه یابد، گفت: به طور قطع، بازار سرمایه تا پایان سال جاری خود را همگام با تنظیم نرخ دلار و میزان تورم در کشور جلو خواهد برد و به آرامی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده حاکی از آن است که شاخص بورس در زمانی که کشور وارد دوران رکود می شود، در انتظار رشد اقتصادی و نیز تولید ناخالص ملی خواهد ماند، افزود: در صورت ایجاد رشد تولید، معاملات بورس به سمت خروج از رکود پیش می رود که در کنار آن صورت های مالی و اخبار شرکت ها منجر به ایجاد روندی منطقی در معاملات بورس می شود.
امیری اظهار داشت: احتمال می رود در انتهای سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال جدید شرکت ها فروش خوبی را از خود نشان دهند و تکانی اساسی در معاملات بازار ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied