شمانیوز
شما نیوز

پخش مستند ضداخلاقی در جشنواره‌ شهرداری تهران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):در پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم شهر شاهد تصاویری از فروش لباس زیر زنانه، فیلم مراسم عروسی برادر مهدی و نمایش بدون حجاب و نیمه برهنه زنان حاضر در مهمانی، ترویج روابط غیر شرعی دختر و پسرهستیم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

شهرداري تهران، پنجمين جشنواره‌ بين‌المللي فيلم شهر را با رويكرد ترويج سبك زندگي ايراني و اسلامي و توجه به هويت ديني از 3 تا 12 خرداد ماه 94 برگزار مي‌كند.

چندين ماه است كه شهرداري تهران تبليغات گسترده‌اي را در رابطه با اين جشنواره دو روزه به راه انداخته است. صرفنظر از هزينه‌هاي گزاف صورت گرفته براي تبليغات جشنواره‌اي در اين سطح و تراز، اسامي آثار پذيرفته شده در اين جشنواره باعث بهت و حيرت اهالي رسانه شده است. بر اساس اعلام دبيرخانه اين جشنواره در بخش فيلم مستند 20 اثر پذيرفته شده است. در ميان اين مستندها نام مستند «پير پسر» كه به دليل وجود تصاوير اروتيك و ضد اخلاقي‌اش در سال 92 و در جريان برپايي جشنواره سينمايي مستند «سينما حقيقت» باعث بروز جنجال‌هاي رسانه‌اي شد، به چشم مي‌خورد.

محتواي كلي اين مستند به اتفاقات و حواشي و اختلاف يك پسر جوان ۳۰ ساله با پدرش مي‌پردازد كه به واسطه شرايط جامعه و ورشكستگي پدرش از زندگي خسته شده است. «مهدي» پسري ۳۰ ساله كه دوسال است با پدرش قهر است، به دنبال دلايل ناكامي‌هاي زندگي‌اش مي‌گردد. به نظر او مهم‌ترين مقصر ازدواج نكردن و نداشتن كار و زندگي مستقل، پدرش است كه با اشتباهاتش سرمايه‌ زندگي‌شان را نابود كرده است.

در اين مستند مخاطب شاهد تصاويري از فروش لباس زير زنانه، فيلم مراسم عروسي برادر مهدي و نمايش بدون حجاب و نيمه برهنه زنان حاضر در مهماني، ترويج روابط غير شرعي دختر و پسر است. به طور كلي مستند! «پير پسر» سرشار از پرده‌دري، بي‌حيايي، حريم‌شكني، دختر بازي، رقص و آواز، اباحي‌گري، روابط آزاد نامحرم، بي‌غيرتي، ترويج حرمت‌شكني در خانواده و... مي‌باشد.

حالا اين مستند در كنار اثر ديگري با عنوان «روح» ساخته كامران قدكچيان، با مضمون جن‌گيري بناست در اين جشنواره نمايش داده شوند.

حال سؤالي كه اينجا مطرح مي‌شود اين است كه در جشنواره‌اي با عنوان «جشنواره فيلم شهر» كه قرار است به مسائل شهروندي با رويكرد «ترويج سبك زندگي ايراني و اسلامي و توجه به هويت ديني» بپردازد، نمايش چنين آثاري كه «ضد اخلاق»، «ارزش‌هاي اسلامي - ايراني» و «هويت ديني» هستند، چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied