شمانیوز
شما نیوز

مهم از سهام عدالت

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ بر اساس پیگیری کارگروه سهام عدالت، ‌ سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ تا پایان سال جاری برای مشمولان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

مهم از سهام عدالت

 سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند.

مهدی مسکنی در مورد اینکه چرا سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی که در قانون برنامه پنجم، ششم و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ آمده است، محقق نشد، اظهار داشت: آخرین محاسبه سهم تعاون از حساب‌های ملی مربوط به سال ۸۹ است. قرار بود طبق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم تعاون از اقتصاد به ۲۵ درصد برسد، اما هنوز محقق نشده است.

وی دلیل اصلی عدم تحقق سهم تعاون از اقتصاد را این گونه عنوان کرد که هنوز زیرساخت‌های اساسی برای بخش تعاون را نتوانسته‌ایم، برقرار کنیم و شبکه تعاون به شبکه حساب‌های ملی متصل نیست. بخشی هم در اراده سیاسی مدیران کشور است که در قانون اراده برای توسعه تعاون وجود دارد، ولی برخی مجریان به روح حاکم بر قانون اعتقادی نداشتند و بنابراین محقق نشده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied