شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آیا ژل شستشو لایه بردار به کاهش لک‌های پوستی کمک میکند؟

پیلینگ یا لایه برداری روش ساده‌ای برای پاکسازی سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از سطح پوست است. در این روش سلولهای قدیمی از بین رفته و سلولهای جوان و شاداب جایگزین آنها می‌شوند. لایه بردارها در انواع ژل شستشو، اسکراب، سرم و تونر تولید شده‌اند، اما در این بین ژل های شستشو لایه بردار طرفداران بیشتری دارند و به پرمصرف‌ترین محصولات این گروه تبدیل شده‌اند.

آیا ژل شستشو لایه بردار به کاهش لک‌های پوستی کمک میکند؟

یکی از سؤالاتی که درباره استفاده روزمره از ژل شستشو لایه بردار مطرح می‌شود، تأثیر این محصولات مراقبتی در کاهش لک‌های پوستی است. آیا استفاده روتین از ژل شستشوی لایه بردار می‌تواند به کم‌ رنگ شدن لک‌های پوستی مقاوم و حذف لکه های ضعیف‌تر کمک کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال و سؤالات مشابه، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع لک‌های پوستی را بشناسیم

پیش از اینکه به بررسی ترکیبات ژل شستشوی لایه بردار و تأثیر آن روی لک‌های پوستی بپردازیم، می‌خواهیم انواع لک‌های پوستی و میزان مقاومت آنها نسبت به درمان را بشناسیم. به طور کلی لکه‌های پوستی تحت ‌تأثیر چند عامل به وجود می‌آیند:

  • لکه‌های ناشی از نور آفتاب یا آفتاب ‌سوختگی
  • لک‌های بارداری یا لکه‌های ناشی از مشکلات هورمونی
  • لکه‌های مادرزادی (کک و مک)
  • لک‌های ناشی از جای زخم، جوش و سوختگی

لک‌هایی که به‌ صورت مادرزادی روی پوست ما وجود دارند یا همان کک و مک‌ها، به‌ هیچ ‌عنوان تحت تأثیر ترکیبات شیمیایی ضدلک از بین نمی‌روند. این لک‌ها به شدت مقاوم هستند و فقط باید با درمان‌های تخصصی مانند لیزر درمانی، مزوتراپی، درم ابریژن و... برای درمان آنها اقدام کرد؛ اما در مورد سایر لک‌ها این طور نیست.

لک‌های بارداری و لک‌های آفتاب‌ سوختگی تا حدودی با لایه برداری شیمیایی پوست قابل‌ درمان هستند، چون منشأ آنها تجمع رنگدانه‌های طبیعی پوست یا هایپرپیگمنتیشن است. لایه بردارهای شیمیایی چون حاوی ترکیبات اسیدی هستند، فرایند تجمع رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهند.

4a57a83c-e0a2-4dac-a3f8-78fa209b20e5

تأثیر ژل شستشو لایه بردار در کاهش لک‌های پوستی

ژل شستشوی لایه بردار جزو محصولات لایه بردار شیمیایی محسوب ‌می‌شود. لایه بردارهای شیمیایی منافذ پوست را عمیقاً پاک‌سازی می‌کنند و باعث اکسیژن رسانی بهتر و تحریک پوست برای تولید سلول‌های جدید و جوان‌تر می‌شوند. انواع ژل شستشو لایه بردار حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA)، سالیسیلیک اسید، لاکتیک اسید، کوجیک اسید و در برخی موارد ویتامین C هستند. این ترکیبات به لایه میانی پوست نفوذ کرده و نواحی درگیر لکه‌های پوستی با هایپرپیگمنتیشن را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند.

ژل های شستشوی لایه بردار از دو جهت به درمان لک‌های پوستی غیر مقاوم کمک می‌کنند:

✔ پاک سازی عمیق لایه های پوست و جلوگیری از تشکیل لک‌های جدید

ژل های شستشوی لایه بردار حاوی میکرو دانه‌های ریزی هستند که منافذ پوست را از هرگونه آلودگی و چربی که منجر به کدری پوست و تجمع رنگدانه‌ها می‌شود، پاک‌سازی کرده و سلول های پیر و قدیمی را از لایه فوقانی اپیدرم حذف می‌کنند. این فرایند منجر به تحریک پوست برای ساخت سلول‌های جوان‌تر و شاداب‌تر، افزایش شفافیت و درخشندگی پوست و کُند شدن روند تشکیل لکه‌های جدید می‌شود.

✔ جذب بهتر کرم‌ها و سرم‌های ضد لک

مزیت بعدی استفاده از ژل شستشوی لایه بردار، جذب بهتر محصولات درمانی مانند کرم‌ها و سرم‌های ضد لک است. همان طور که پیش‌تر توضیح دادیم، ژل شستشوی لایه بردار حاوی ذرات اسکراب است که در حین شستشو منافذ پوست را به طور عمیق از چربی و سلول‌های مرده پاکسازی می کند. بهترین زمان برای استفاده از محصولات ضدلک، پس از شستشوی صورت با ژل شستشوی لایه بردار است. چون منافذ کاملا تمیز و باز هستند و هر محصول مراقبتی که استفاده کنندف به طور کامل جذب پوست می‌شود.

هرچقدر محصولات ضدلک جذب بهتری داشته باشند یا به بیان ساده‌تر، راحت‌تر به عمق پوست نفوذ کنند، تاثیرگذاری بهتر و بیشتری خواهند داشت. بنابراین می‌بینیم که استفاده از ژل شستشو لایه بردار به طور غیرمستقیم حتی به روند کاهش لکه‌ها هم کمک می‌کند.

 

184a6798-e042-462d-8806-4ba4afcf9a6f

بهترین محصولات ژل شستشو لایه بردار

از معتبرترین برندهای تولید کننده انواع ژل شستشوی صورت و ژل لایه بردار می‌توانیم برندهای لاروش پوزای، نوتروژینا و بایودرما را نام ببریم. در ادامه با بهترین محصولات این برندها که از نظر متخصصین پوست برای استفاده روزانه مناسب هستند، آشنا می‌شویم:

✔ ژل شستشو لایه بردار لاروش پوزای مدل افکلار

ژل شستشو لاروش پوزای مدل افکلار با خاصیت لایه برداری برای افراد دارای پوست چرب و پوست مستعد جوش تولید شده‌ است. این محصول حاوی 2 درصد سالیسیلیک اسید است که باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و پاک‌سازی عمیق منافذ پوست می‌شود. ژل شستشو لایه بردار لاروش پوزای حاوی LHA است و با لایه برداری عمیق پوست، ضمن پاک‌سازی منافذ به کاهش جوش‌های صورت و بدن کمک می‌کند.

✔ ژل شستشو لایه بردار هیدرو بوست نوتروژینا

ژل لایه بردار و شستشو هیدرو بوست نوتروژینا یک ‌لایه بردار ملایم است. این محصول حاوی میکرو دانه‌های نرم و صاف کننده پوست است که ضمن پاک‌سازی عمیق منافذ پوست از ناخالصی‌ها، به ‌دلیل وجود هیالورونیک اسید و ترکیبات رطوبت رسان به نرمی و آبرسانی پوست هم کمک می‌کند. در بین انواع ژل شستشوی صورت نوتروژینا، ژل لایه بردار از سری محصولات هیدرو بوست (Hydro Boost) جزو پرطرفدارترین محصولات این برند است.

✔ ژل شستشو پوست چرب و مختلط بایودرما

محصول بعدی، ژل شستشو پوست چرب بایودرما است. این محصول حاوی لایه بردار ملایم لاکتیک اسید است که ضمن لایه برداری سطحی و ملایم پوست، مانع از خشکی یا دهیدراتگی آن شده و پوستی شفاف و شاداب را به شما هدیه می‌دهد. ژل شستشو پوست چرب بایودرما حاوی ترکیبات التیام‌بخش، آبرسان و ضد التهاب است. ترکیبات سولفات روی و مس این محصول برای پوست های جوش دار اثر ضدعفونی کنندگی هم دارد.

✔ ژل لایه بردار ضدجوش سر سیاه مناسب پوست های چرب نوتروژینا

این محصول حاوی لایه بردارهای طبیعی و سالیسیلیک اسید است که نقش مؤثری در کاهش التهابات پوستی، آکنه و رفع جوش های سر سیاه دارد. ژل لایه بردار نوتروژینا سلول‌های مرده سطح پوست، بقایای لوازم آرایشی، چربی اضافی پوست، آلودگی‌ها و گرد و غبار را از منافذ پوست به طور عمیق پاک می‌کند و به ‌مرور اثری از آثار آکنه یا جای جوش‌های قدیمی باقی نمی‌گذارد.

✔ ژل لایه بردار با عصاره لیمو و آلوئه‌ورا نوتروژینا

اگر پوست صورت شما چرب و حساس است، نوتروژینا یک محصول عالی برای شما دارد. ژل لایه بردار با عصاره لیمو و آلوئه‌ورا نوتروژینا حاوی میکرو ذرات لایه بردار، اسید سالیسیلیک، ویتامین C، عصاره گیاه آلوئه‌ورا و ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان طبیعی است که ضمن پاک‌سازی سلول‌های مرده و چربی اضافه سطح پوست، آن را شاداب، شفاف و روشن می‌کند.

برای تهیه انواع ژل شستشو لایه بردار اصل و خارجی، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین شیمن شاپ مراجعه کنید. برای بررسی بیشتر محصولات یا مقایسه آنها و ثبت ‌سفارش آنلاین، فقط کافی‌ست به نشانی http://shimenshop.com/ مراجعه کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied