شمانیوز
شما نیوز

رئیس هیئت عامل ایمیدرو خبر داد

اجرای مطالعات اکتشافی به وسعت 63 هزار کیلومترمربع توسط شرکت مس

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: با توجه به قرار گرفتن بخش مرکزی، شمالی و شرق کشور در کمربند مس، شرکت ملی صنایع مس ایران اجرای مطالعات اکتشافی به وسعت 63 هزار کیلومترمربع را اجرایی کرده است.

اجرای مطالعات اکتشافی به وسعت 63 هزار کیلومترمربع توسط شرکت مس

به گزارش شما نیوز به نقل از شاتا ؛ «خداداد غریب‌پور» در نشست پایش فعالیت‌های معدنی ایمیدرو در خراسان رضوی گفت: طبق اعلام شرکت مس، ارائه درخواست صدور پروانه اکتشاف 35 محدوده مستعد معدنی (1357کیلومترمربع) برای انجام مطالعات تفصیلی و نیز معرفی 69 محدوده مستعد معدنی (882 کیلومترمربع) برای واگذاری به واجدان شرایط، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کرمان، جنوب کرمان و آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

وی همچنین از ورود پهنه کاشمر و بجستان به مرحله صدور پروانه اکتشاف تا پایان شهریور خبر داد.

اتمام فاز پی‌جویی، زودتر از زمان برنامه‌ریزی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به این‌که پهنه 20 هزار کیلومترمربعی کاشمر و بجستان به عنوان بخشی از کمربند مس به شمار می‌رود، گفت: فاز شناسایی و پی‌جویی این پهنه به‌رغم وسعت زیاد و برنامه‌ریزی یک‌ساله، با رعایت کیفیت ارائه خدمات، طی 9 ماه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: تا پایان شهریور، 10 محدوده مستعد معدنی معرفی و پس از صدور پروانه اکتشاف برای این پهنه، شرکت مس وارد مرحله جذب سرمایه‌گذار خواهد شد.

در این نشست، پتانسیل‌های معدنی مطرح شده از سوی کارگروه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در منطقه خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied