شمانیوز
شما نیوز

زنگنه در گفتگو با شمانیوز مطرح کرد؛

تأمین کسری 200 هزار میلیارد تومانی بودجه از جیب مردم/ رونق دوباره بورس منوط به ورود حجم سنگینی از پول است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت روحانی 200 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خود را از طریق فروش اوراق تأمین کرده است، گفت: همچنین شرکت‌های بیمه‌ای، بانکی و دولتی و خصولتی سود زیادی از بازار سرمایه بردند.

تأمین کسری 200 هزار میلیارد تومانی بودجه از جیب مردم/ رونق دوباره بورس منوط به ورود حجم سنگینی از پول است

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: از همان ابتدایی که مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرد ما به دولت هشدار دادیم که روند رشد  شاخص بورس طبیعی نیست، اما دولت به هشدارهای مجلس توجه نکرد و متأسفانه عملکرد حقوقی‌ها و سازمان بورس به گونه‌ای بود که تخلفات آشکار در بورس رخ می‌داد اما هیچ‌کس به هشدارهای مجلس توجه نکرد.

فعلان حرفه‌ای بورس مخالف رشد به‌ضابطه بازار سرمایه

وی با بیان اینکه صف‌های خرید و فروش سنگین در نمادهای بورسی به ضرر فعالان بازار سرمایه است، گفت: زمانی صف‌های خرید سنگین تازه‌کاران بورس را خشنود می‌کرد اما این صف‌ها برای حرفه‌ای‌های بازار اصلاً خوشایند نبود. درواقع باید در بازار سرمایه همیشه فرصت خرید و فروش وجود داشته باشد که به خاطر محدوده دامنه نوسان چنین امری در بازار سرمایه ایران شدنی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است تا زمانی که اعتماد به بازار سرمایه بازنگردد، نباید به زودی انتظار بهبود شرایط را داشت و رونق دوباره بورس در گروی ورود حجم سنگینی از پول است.

تأمین کسری 200 هزار میلیارد تومانی بودجه دولت از جیب مردم 

زنگنه درباره اقدام دولت روحانی در تأمین کسری بودجه افزود: مـتأسفانه دولت روحانی کسری بودجه خود را از جیب مردم و به قیمت از دست رفتن سرمایه‌های مردمی جبران کرد. هرچند خود او این ادعا را رد می‌کند، اما وزرای اقتصاد و رئیس بانک مرکزی هم غیرمستقیم به این اقدام دولت اشاره کرده‌اند؛ لذا این مسئله سبب شده تا اعتماد مردمی نسبت به بورس از دست برود.

او با بیان اینکه دولت روحانی 200 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خود را از طریق فروش اوراق تأمین کرده است، گفت: همچنین شرکت‌های بیمه‌ای، بانکی و دولتی و خصولتی سود زیادی از بازار سرمایه بردند و خودشان هم فکر نمی‌کردند به چنین سودی دست یابند؛ طوری که بانک‌ها و بیمه‌ها از زیان‌ده بودن به سودده بودن تبدیل شدند.

گزارش: فاطمه نجفی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied